• Evelina84

Spara-pengar-berättelser önskas

Jag tycker det är riktigt intressant att läsa om andra människors tänkande kring sparande och hur de gått tillväga. Därför vill jag gärna ta del av era spara-pengar-berättelser. Alltså vad har ni sparat/vad sparar ni till? (Bröllop/bil/hus/cykel/resa etc) Hur har ni gått tillväga med sparformer, levnadsstandard etc?

Jag vet att det finns många sparsamma och ekonomiska människor därute som köpt både det ena och det andra kontant. Dela gärna med er av er berättelse.

Jag är alltså inte ute efter direkta spartips utan mer berättelsen kring sparandet.

Jag och min sambo sparar delvis pengar långsiktigt med bland annat husköp och pensionen som mål, sedan kortsiktigt till bröllopet. Man kan också säga att vi sparar pengar genom att jag studerar utan att ta lån, det kommer att ge oss en stabil ekonomi när jag är färdigutbildad.

• Svar på tråden Spara-pengar-berättelser önskas
  • Evelina84

Fd svart brud:

Vi har precis bytt till ett ett annat telefonabonnemang och i samma veva ändrade min sambo sitt abonnemang också så trots att han nu betalar dubbla fastaavgifter (bara någon månad till) så har hans mobilräkning sjunkit med mellan 50-100 kr / månad!

har precis börjat betala räkningar via internet...är det smidigt med e-faktura?

• Duchess

Jag använder e-faktura på bland annat telefonräkningarna. Det är jättesmidigt. Dessutom har jag autogiro på alla räkningar som är fasta kostnader (t ex hyran, studielånet och hemförsäkringen).

Jag vill inte ha autogiro på telefonräkningarna - jag vill tvingas godkänna den HÖGA summan varje månad, och tänka på det under den kommande perioden... :)

• Evelina84

Vi funderar på e-faktura...men vill nog komma in i betalningen via internetbanken först. Har bara använt det 2 gånger hittills, men är sååå nöjd med att vi fixa internetbanken till slut! Vilken koll man får...

• f.d. Svart brud

Evelina

Ja, det är stor skillnad mellan olika mobilabonnemang. Man tänker inte alltid på det...