• Evelina84

Spara-pengar-berättelser önskas

Jag tycker det är riktigt intressant att läsa om andra människors tänkande kring sparande och hur de gått tillväga. Därför vill jag gärna ta del av era spara-pengar-berättelser. Alltså vad har ni sparat/vad sparar ni till? (Bröllop/bil/hus/cykel/resa etc) Hur har ni gått tillväga med sparformer, levnadsstandard etc?

Jag vet att det finns många sparsamma och ekonomiska människor därute som köpt både det ena och det andra kontant. Dela gärna med er av er berättelse.

Jag är alltså inte ute efter direkta spartips utan mer berättelsen kring sparandet.

Jag och min sambo sparar delvis pengar långsiktigt med bland annat husköp och pensionen som mål, sedan kortsiktigt till bröllopet. Man kan också säga att vi sparar pengar genom att jag studerar utan att ta lån, det kommer att ge oss en stabil ekonomi när jag är färdigutbildad.

• Svar på tråden Spara-pengar-berättelser önskas
  • Junibrud 07

AnnaHBG
    Känner igen mig! Lätt att bara låta dagarna gå utan att göra nåt åt eventuella extra avgifter. Ska ta mig i kragen jag med

Undrar över det här med bredbandstelefoni. Hur fungerar det? Måste man ha en viss typ av abonemang? Kostar det nåt extra utöver vanliga månadsavgiften för bredband?

Mitt största spartips är nog annars att laga mat hemma och ta med till jobbet. Man behöver inga större mattekunskaper för att inse hur dyrt det blir på ett år om båda äter lunch ute var och varannan dag

• Evelina84

Vi tar också alltid med oss matlådor!!! Och sedan kanske vi äter ute någon gång ibland tillsammans, för ha en mysig stund på tu man hand.

• AnnaHBG

Junibrud:
    Vi fick ett erbjudande på digitaltv+ bredband+bredbandstelefoni av tele2vision när vi flyttade. Vi har typ 40 tv kanaler, 8 megs bredband och ringa gratis till alla telefoner i sverige för månadspriset 450 kr. Nåt som heter trillingpaket Large. Tyvärr kan inte vem som helst få detta utan det är bara fastigheter som är med i avtal med leverantören.