hejsan hoppsan! hmmm.det här med sparande går inte alltid som man tänkt sig. jag och min älskling skulle börja spara till bröllopet för ett tag sen men flera oväntade utgifter tillkom...mkt roligt! Vi lever väldigt bra, snålar inte så mkt, och nyss har vi betalat in 30 000 som en del av handpenningen till en helt sprillans ny lägenhet som vi flyttar till 2008. vi måste bort från den lägenhet vi bor i det är helt sjukt vad det hörs...
hursomhelst. Vi ville spara ca 150000 till bröllopet som är 2007-07-07, men sen har det tillkommit att min fästmans mamma propsar på att stå för hela kalaset..det är enligt jugoslaviska traditioner att när sonen gifts bort så är det hans familj som betalar. DEt hela känns ju inte så bra...vill ju inte stå i skuld till nån på nåt sätt...jag funderade på att vi kanske skulle at lån ..men hon skulle döda oss båda om vi gjorde så...vi får se hur det hela blir...sen så måste vi spara till resten av handpenningen till lägenheten men det är ett år kvar så vi försöker ta det lugnt. vi har två helt ok löner, fast jag pluggar och min älskling äger ett företag och det går jättebra men allt tar sin tid ochhan kan ta ut en viss lön o inte mer för tillfället...ändå blir vi lite oroliga ibland. just nu snålar vi inte så mkt på vår levnads standard men det kommer att ändras när vi flyttar...=) jag lyxar till kattmaten och matar dessutom en katt som jag inte evt om den har en ägare, den e en vän till min tisse...så den ätr hos mig lika ofta som min katt äter...vi har inte ens börjat pensionsspara...vi är 24 år gamla men vi har väldigt höga mål...jag tänker långsiktigt efterom jag har 2 år kvar till jag bblir färdig civilingenjör...e färdig ingenjör redan men fortsätter...=9
såå ja hur går sparandet...ja...inte så bra för tillfället...men vi lever bra...men vi har börjat handla på Willys som tydligen ska vara billigast...stämmer det?
vi köper kläder o sånt på rea...vi shoppar inte så mkt men vi har bra kläder...ingen av oss e den där shoppingpersonen...
jag köper jämt saker till min katt och älskar att köpa saker till min fästman...vad gör man?
hur man än gör så....
blv det dumt allt jag skrev?...går ur banan hela tiden...
=)