Besviken över bröllopsgåvorna...
Man ska nog helt enkelt inte ha for hoga forvantningar eller jamfora brollopsgavor som andra har fatt. Vi onskade oss ocksa pengar till brollopsresa. Av vissa fick vi mer och av andra mindre. Men det rackte absolut inte till en hel resa. Vi fick sa att det rackte till 1 1/2 flygbiljett och sedan fick vi sjalva bekosta resten av resan. Du ar iallfall inte ensam om att inte fa en hel resa.
Vissa ville inte ge oss resebidrag utan nagon pryl istallet. Vissa saker var inte alls var stil och som vi aldrig andvant. Sa ar det, ibland far man ocksa fula och vardelosa presenter.
Jag tror ocksa att det ofta ar lattare for folk att sammla ihop till en konkret grej om de vet vad totalkostnaden ar tex en spa-helg. Nar vi sjalva gatt pa brollop har vi generellt lagt ca 500 kr pa present fran mig och maken. Det blir ju endast 250 kr per skalle och ett brollopskuvert kan ju latt kosta 1000 kr per person. A andra sidan har man ofta lagt pengar pa mohippa/svensexa och kanske ocksa reskostnader for att ga pa brollop mm
Det ar sallan sa att man far igen lika mycket i presenter som man lagt ner per kuvert till varje gast. Jag hoppas ni kommer ivag pa en fin resa iallfall och fundera inte sa mycket pa detta amne utan glad dig at erat brollop, fina minnen och annat istallet.