• Fea

Besviken över bröllopsgåvorna...

Jag var också besviken på några av våra bröllopspresenter, fast inte när det gällde summan. Vi hade skrivit att vi inte ville ha några presenter, men om man ändå ville ge något så kunde man bidra till vår resa. Men så kom mamma och pappa ändå med en glasskulptur, och sa "vi tänkte direkt på er när vi fick se den" vilket förvånade både mig och min man eftersom vi inte alls tycker att den är något speciellt.

Det gjorde mig sur, att de alltid ska göra på sitt eget sätt, att de inte kunde lyssna på det vi ville. Men när jag funderade mer på varför jag blev sur så var det för att det kändes som en symbol för hela förhållandet till mina föräldrar där de alltid har vetat bäst vem jag är, och istället för att lära känna mig bara bestämt sig för att jag är på ett visst sätt. Så det var egentligen inte något direkt konstigt med presenten i sig, det var bara en vanlig lite smådålig relation som syntes i den. Men just i samband med bröllopet var jag extra känslig eftersom det var så mycket då.

Kan det vara så för dig, att detta med presenterna egentligen är en symbol för en överlag dålig relation med släkten? Att de alltid brukar vara småsnåla eller ha svårt att unna andra lycka, eller något sådant?

Svar på tråden Besviken över bröllopsgåvorna...