• viktualia

Besviken över bröllopsgåvorna...

jag har inte gift mig än... mindre än två månader kvar... jag har en STARK oro för att få onödiga och enligt mig fula presenter... min m2b tycker att jag överdriver och är girig.. jag tycker att hellre ingen present än någon ful pinal... vi har lämnat önskelista hos Duka och jag hoppas att de med "sämst smak" köper något från listan.

Skulle gärna SLIPPA presenter.. men det är ju klurigt... så nu håller jag tummarna och försöker hålla nere förväntningarna!

• viktualia

GretaG - använd tiden fram till bröllopet åt att övertyga sambon om motsatsen. Presentöppning är DÖTRIST för alla utom "öppnarna", det pajar partystämningen att se andra öppna paket... och framförallt.. fråga din sambo vad han tänker göra om följande scenario utspelar sig:

Några kompisar till mig gifte sig förra sommaren. När de, dagen efter bröllopet, öppnade presenterna upptäckte de att de fått två espressomaskiner. Den ena var superful, trist och billig. Den andra var jätteflott och bra. TÄNK vad vidrigt om de hade stått framför hela samlingen gäster och först öppnat paketet med den fina espressomaskinen och strax efter hittat den fula?!?!

Näe... skippa presentöppningen för ALLAS skull!!

• viktualia

GretaG - fniss.. jag är med i klubben "vi som får ljusstakar varje år"... och jag är också med i klubben "vi 77:or"...

Som tur är ( i just det här sammanhanget) så bor jag inte i samma stad som mina vänner och alltså märker de inte hur många prylar som får åka vidare till secondhandaffär väldigt snart efter födelsedagar och annat...

• viktualia

Jag kommer personligen trycka upp den person mot väggen, som VÅGAR ge oss en enda TEMUGG till....*suckar högljutt*

Pinsamma vänner... jag tycker att ni ska skriva något sånt här på hemsidan:

"Gåvor är välkomna och önskelista hittar ni på XXX, vi vill dock tacka för de ljusstakar och temuggar vi fått tidigare och meddela att vi nu har så att det räcker."

• viktualia

Snygg sida!

Och jag tycker ABSOLUT att eran "önskningar" -text är sådan att ni kan rada upp vad ni INTE önskar er!

• viktualia

Fröken J... en skräckhistoria på det området var när en tjejkompis till mig skulle ta studenten i en klass med 25 killar och hon. Killarna tyckte att en klackring var den smartaste presenten till deras manliga klassföreståndare... Min tjejkompis lyckades få dem att fatta att idén var rätt dålig och nämnda klassföreståndare fick en korg med delikatesser istället...

• viktualia

snyggobert - secondhandaffärer där överskottet går till behövande... = min favvoplats för dumpning av besvärliga presenter..

• viktualia

Förövrigt är det himla bra att spy ur sig här på BT... det håller jag helt med om. Att lagom anomym få ondgöra sig över diverse är ett bra sätt att låta bli att härja på folk IRL. Alltså är jag bridezilla här på BT och lugn och sanslad blivande brud IRL!!

Svar på tråden Besviken över bröllopsgåvorna...