Besviken över bröllopsgåvorna...
Har inte hängt med i hela tråden (är ju rätt lång vid det här laget), men jag tycker visst att man kan få ha åsikter om presenter även om det naturligtvis vore vansinnigt oartigt att börja gnällla över det inför gästerna...
Det svåraste tycker jag dock inte är själva summan utan alla dessu uddagrejer som man bara inte vet var man ska göra av. Vi hade därför inför vårt bröllop lagt ner en hel del jobb på att sätta ihop önskelista med saker i många olika prisklasser och dessutom gett alternativet att bidra till vår bröllopsresa. Naturligtvis kom uddagrejer ändå. Visst, det får man kanske räkna med, men döm om min förvåning när en av vännerna gav en väldigt svårplacerad glasgrej trots att hon inför sitt bröllop några veckor tidigare uttryckligen bett om att inte få några grejer utanför sin önskelista... Man får väl ändå leva som man lär?
Och sen det här med ljusstakar/lyktor och tekoppar... Jag jobbar som lärare och i slutet på varje termin strömmar tacksamhetspresenter in - jättegulligt och omtänksamt på alla vis, det är bara det att jag känner mig så fruktansvärt otacksam när jag genast lämnar bort alla dessa "minnessaker" till insamlingar, jag får nämligen inte plats... Ska ni ge någon "tacksamhetspresent" (vilket naturligtvis är roligt att få som ett kvitto på att man är omtyckt) så ge något konsumerbart - blommor, choklad, vin, pocketbok, ja vad som helst som man kan njuta av ett tag och som inte tar plats i skåpen...