• GretaG

Besviken över bröllopsgåvorna...

jag vet inte vad jag ska tycka egentligen, gifter mig i vinter och vet inte vad jag förväntar mig i gåvor. 150 kr per pers...tja kanske är ganska liten summa men o andra sidan kanske vissa handlat en ny outfit för att komma?
    Det är som du säger ett kontroversiellt ämne att ta upp. Svår balandsgång men jag personligen hade skämts att ge bort nåt för 150 spänn till en nära vän...det beror kanske på att jag är generös...modigt att ta upp detta ämnet, kan tänka mig att fler tycker som du, tror inte att du e ensam...

• GretaG

Lucia05 kan ju ha en poäng, jag gifter mig inte för gåvorna, bjuder inte in gäster för gårvorna heller MEN MEN MEN MEN...alla dessa men och föräntningar kan blit tokigt och visst ger man en bröllopsgåva, stor som liten. Man kanske ska se tiden man ger av sig själv att vilja vara med och fira, men vi är ju så olika vi människor. Jag förväntar mig inga fantastiska gåvor, hoppas på underbara minnen men de jag håller kär...

• GretaG

Självklart ska man ha åsikter o det är kul när nån plockar upp ett känsligt ämnen som ALLA går o grubblar o svär åt...:D

• GretaG

Jag gifter mig i vinter och är oxå orolig över vad vi kommer att få. Önskelista har jag skrivit men jag vill ju gärna inte stå där o öppna ett paket o försöka glädjas med ytterligare en ljusstake till vår samling - vi har typ tusentals...
    Jag är väldigt kräsen av vad det gäller pinaler till vårt hem...ja ja den dagen kommer...ska samtidigt bli jätte spännande...:D ja jag e som ett litet barn på julafton...

• GretaG

skulle gärna göra det men sambon vill öppna på plats...

• GretaG

Varför skulle man egentligen inte få lov att bli besviken?
    Min väninna bor i Japan och vart bjuden på ett bröllop där, där ger man pengar, beroende på hur nära man är bruparet så ger man en viss summa...kanske väldigt opersonlligt med pengar men tanken bakom o i alla tider har vi gett en gåva vid bröllop, varför börja lura oss själv att det inte betyder något...

• GretaG

Jo visst att man kankse inte kan jämföra med just Japan o de summor det ger men mest tanken runt det...
    Jag ger alltid runt 500 kr i bröllop eftersom det just är speciellt sen den där merkostnaden för kläder o möhippa det räknar jag bort. Vi är ju alla olika och har olika förutsättningar för att ge gåvor. Jag vet med mig att vi kommer att vissa gåvor som är små eftersom en av mina vänner har det dåligt ställt. Hon kommer att få låna en aftonkläning av mig så det utgiften slipper hon. Ja ja detta kan man ju diskutera i evigheters evigheter...tycker fortfarande att 150 kr är snålt...tänk alla timmar av förberdelse o planering som ligger bakom ett bröllop. Min sambo sa det till mig att herregud Greta, jag hoppas att folk kommer förstår vilket monster jobb du har lagt ner på allt från inbjudan till placeringskort...OBS vill inte ha en present värderad efter mitt jobb, men det kan man aldrig värdera i pengar allt man gör för sina gästers trivsel...

• GretaG

Om jag tänker på min asambos vänner som jag känt i dryga fem åren, alltid när nån fyller år 24 som 30 eller gifter sig lägger de 125-150 kr per pers. De är duktiga på att ge fyndiga gåvor, men varför följer inte summan inflationen...o varför kan man inte ge mer i 30 års present än till den som fyller 24...
    När jag bjuder till födelsedags fest bjuder jag på mat o säger att köp inga gåvor, då menar jag det men jag får ändå o det e sååå gulligt av dem.
    När jag en gång tog tag i presenten till en som fyllde 30 så sa jag ska vi inte ge lite mer...kanske 170-200 per pers, men när folk e snåla, vi har ju alltod gett 125...jag sa ge vad ni vill så betalar jag resten själv...o så blev det o de skäms inte heller...så ibland kan man ha rätten att vara besviken på folks gåvor...och oviljan att ge...

• GretaG

när man inte är direkt fattig...

• GretaG

Nä presentkort e väl inte roligt att ge för då blottar man sin snålhet eller generositet MEN jag tar hellre ett presentkort än att någon stackare lagt ner massor av pengar på en brödrost eller vas som vi bara inte vill ha. Jag e skit petig vad det gäller mitt hem o tro det eller ej VARJE år får jag ljustakar o jag fyller 30 nästa år...fattar ni då hur många sådana jag har...plus de jag köpt o tycker om...MAJ GADD ASSÅ...folk kommer hem samma folk som sen går o handlar en ljusstake...VAD MÅNGA DU HAR...hmmm Greta gillar nog ljusstakar hon har så många...JA JAG VET VI KÖPER FLER....BAAAAH sliter av mig håret! :D:D
    I all väl mening gör det så...men nu ska vi göra om hemma så vi vill bara ha present kort sen om det är på 100 kr eller 10000 skiter jag i...VI vill INTE ha en enda pinal till vårt hem...o jag tycker det e sååå trist att skriva en exakt önskelista på duka eller wherever jag vill bli överraskad....MED EN LJUSSTAKE :D:D:D

• GretaG

ja trist att ge bort presentkort, jag har läst i nån tråd här nån som undrar roliga sätt att ge bort pengar på, flera roliga ideer fanns...om man la ner lite möda så kan man ge bort presentkort på massor av roliga sätt...dålig ursäkt tycker jag...:D

• GretaG

eeeyh välkommen i klubben viktualia...77:orna e fina o goa. Tyvärr e mina vänner så roliga att oooh vart har du ljuststaken du fick i present...VILKEN AV DEM!!!!:D:D:D
    Man blir tokig...
    Nu har vi önskat oss presentkort på två möbelaffärer vi handlar på och en resebutik...ska bli spännande att se hurdan årets ljusstaker ser ut...ha ha
    Min sambo vill att vi på hemsidan ska skriva att ljusstakar undandbedes vänligt men bestämt...vore roligt men de skulle nog inet förstår det...:D:D

• GretaG

vi har ingen specifik önskelista...kolla gärna på www.pink.se
    men ska nog skriva o tacka för alla fina ljusstakar...skit bra idé!!! :D

• GretaG

Tack...ska komma p ett kul sätt att skriva om ljusstakarna...:D

• GretaG

ja visst e det skänt att vara anonym i vad man tycker o tänker kring sitt bröllop speciellt när det blir frågor av känslig natur. Toppen att vi kan ha det som ett litet avgasrör här. :D:D
    Visst e det underbart att man kan vända från att vara jättebesviken till att se det ur ett fågelperspektiv men självklart ska man få känna som man vill utan att det ska vara fel. Nåja, jag vet i mig att jag säkert inte kommer vara besviken och målar inte upp några fantastiska grejer i gåvoväg utan mer att kvällen ska blir kul och minnesvärd men man måste ju få släppa väder...Snyggobert, härligt nic by the way, skönt att nån till sist säger det vi alla tänker! :D

• GretaG

Carambole, du har en poäng i det du säger...

Svar på tråden Besviken över bröllopsgåvorna...