• snurr

lokal i helsingborg

Det verkar som det är stört omöjligt att hitta en lokal i Helsingborg om man inte har gott om pengar. Vi har ganska låg budget på ca 25000 och vill ta med egen dricka är det någon som kan komma med förslag till oss på alternativ?? det hade varit jätte gulligt för just nu börjar jag bli lite stressad....

• Svar på tråden lokal i helsingborg
  • snurr

Tack ska ni ha för hjälpen bägge två, vi får se oss omkring.
    Kommer ni på något nytt kan ni väl forts. på tråden??

• Cezi

Hej!
    Jag kollade mig för innan jag bestämde mig för Vikens Hemgård 1800 vilket var det billigaste jag hittade, men det näst billiga var en lokal som ligger bakom ICA Brunnen den kostar 2000 :- per dag, nu har jag slängt pappret med det telefonnumret på men jag kan upplysa dej om att de har onsdagsdanser där på eftermiddagen och då kan man ju kolla läget och kanske få tag på de som äger lokalen :) Lycka till!
    Jag skriver igen om jag hittar det, min mamma har annars uppgifterna..

• Cezi

Hej jag igen, vi har ungefär samma budget. Hur har Ni tänkt er allt?

• BrendaStarr

Lokalen som Cezi skriver om är Luggude-gillets och den är jättepopulär som festlokal - den bakom Ica Brunnen vid Gustavslundsvägen. Alternativt är ju Folkets hus på Söder, som är nyrenoverad och jättestor och populär när det gäller större bröllop och fester där man vill fixa mat och dryck själva.
    Vad jag vet kan man hyra Råå Segelsällskaps ( - eller vad de nu heter...)lokal i hamnen på Råå också. Och så finns det t ex G-A församlingshem och eventuellt också hemvärnets lokal på Berga... Jag vet dock inga priser, så hur dyrt/billigt det är kan jag inte uttala mig om...!

• snurr

Just nu känns allt hopplöst, vår dator gick i sönder och vår damsugare och vår kaffekokare osv...Ja ni förstår...Pengarna vi sparat har fått gå till saker vi inte räknat med!Jag är ganska ledsen just nu och vet inte hur vi ska få allt att gå ihop :(

• snurr

Men vi har kollat upp Luggude-gillet sen tidigare det verkar vara en bra lokal för en billig penning, tanken är att vi ska ha någon form av buffé och köpa dryck i Tyskland. Vi får se hur allt löser sig ekonomiskt, det ser inte så just ut...

• 15juli06

Hej tjejer!

Ni bör nog kolla tiderna på Luggude-gillet, har hört att man bara får vara där till 24.00. Men vet inte om det stämmer...

• snurr

Det är ju inte så kul att sluta festen så tidigt....Då får det i så fall bli något annat!

• 26maj2007

De flesta lokaler har att man får hålla på till som längst till kl 01.00 på natten.

• Cezi

Ett tips om att spara, vi tänker göra så att under tiden fram till bröllopet ska vi köpa alla tillbehör i vår vanliga matbudget, vi kommer inte att ta något ur våra sparade pengar förrän det verkligen behövs som till ex ringar och klänning..

• Cezi

En lokal finns även på Ringstorp, vet inte vad den kostar. den ligger där vid resturangerna och Ica affären

Svar på tråden lokal i helsingborg