När ska man !
Jag är ensamstående heltidsstuderande mamma, så jag vet verkligen hur det är att ha dåligt med pengar. Inte bara i slutet av månaden utan snarare hela tiden :(
Jag är ensamstående heltidsstuderande mamma, så jag vet verkligen hur det är att ha dåligt med pengar. Inte bara i slutet av månaden utan snarare hela tiden :(
Lena+Mattias=sant
För min del finns det inte mycket att planera eller göra budget av. Men en månadsinkomst på under 10 000 och en hyra på nästan 5000, så finns det inte mycket kvar att göra budget av sen när alla andra rökningar är betalda, som tex dagisavgift, TV, el mm mm.
Det jag har kvar innan jag betalar mina räkningar är väl egentligen vad jag och min dotter ska ha att leva på enligt "normen".
Lena+Mattias=sant
Jag har bostadsbidrag ja, men det är inräknat i den totala inkomsten som jag skrev tidigare, alltså 10 000.
Jag försöker precis som du sa att "ransonera" upp pengarna för var vecka, så att man slipper så HELT luspank sista veckan innan studielånet kommer. Men det är j*vligt trist att varje månad ha typ 500 kr i veckan att röra sig med :(