När ska man !
En fråga: planerar ni er ekonomi mha en budget? Det har jag gjort ända sen jag fick egen ekonomi och jag hade alltid pengar kvar i slutet av månaden även som student med ganska hög hyra (3600 men 1100 i bostadsbidrag)
En fråga: planerar ni er ekonomi mha en budget? Det har jag gjort ända sen jag fick egen ekonomi och jag hade alltid pengar kvar i slutet av månaden även som student med ganska hög hyra (3600 men 1100 i bostadsbidrag)
Här var snitthyran för studentlägenheter då på 2700kr/mån för 10månader
ladymarmelade: Har du bostadsbidrag?
Visst är det knepigt att få det att gå ihop med små inkomster och man kommer med all sannolikhet inte få något över men man borde ändå kunna sprida ut det så man behöver snåla ungefär lika mycket varje vecka och inte bara mer i slutet av månaden.
Jag har även levt på 1400kr/mån till allt utom hyra. Och vi har levt på en inkomst av 2800kr efter hyra på två.
Ja de är ofta billigare eftersom de är mindre. Min lägenhet var på 36kvm (en tvåa) enkelrummen med delat kök var på 18kvm. Så små lägenheter är svåra att få på annat sätt.
Här i Göteborg är kösystemet för studentlägenheter det enda system för bostäder som egentligen funkar.
Sillal: Du skulle kunna söka socialbidrag ifall du inte får det att gå runt.