• H_H

Bra festlokal nära Malmö/Lund

Hej!

Vi planerar ett bröllop för ca 120 gäster och vi letar festlokal i Skåne, gärna hyfsat nära Malmö.. Är det någon som har några tips?

Den får gärna ligga i fin omgivning, med natur. Vi är ute efter något hyfsat billigt..

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Bra festlokal nära Malmö/Lund
  • JKOA

Hej! Min varmaste rekomendation:
    Alnarps Restaurangen i Alnarp (nära Lomma). Vi gifte oss där 15 juli i år. Vacker natur/trädgård, fin mat, bra servcie, bra krögare och jättefina lokaler. Dessutom helt OK priser. Man får dock ordna all dricka själv (ej kaffe). Vi är jättenöjda. Fråga efter Magnus. www.alnarp.se
    /JKOA

• Carro_83

Jag var på bröllopsfest på kockums (restaurang) förra veckan och tyckte att lokalen var bra och billig... den ligger ju dock inte i en fin omgivning..

• H_H

Vi har faktiskt preliminärbokat Alnarp. Det verkar bra där men vi tänkte kolla om det finns några bra alternativ. Tack för förslagen!

• Junibrud 07

Har ni kollat på Skabersjö gods? Det ligger jättevackert och man tar med egen dricka och har catering. Kostar visserligen 10 000 kr att hyra, men totalpriset blir nog inte så farligt ändå.

• Brud!

Vad kostar det att vara i Alnarp? Eller betalar man bara för maten??

• Brud!

Absolut ingen som vet nåt?? Är maten bra??

• H_H

Lokalen kostar 5000, sen betalar man för mat och serveringspersonal. Dricka får man fixa själv..

• Brud!

Men nu när jag tittat närmare på detta, blir det inte ganska dyrt att vara i Alnarp egentligen? Kostnad för lokal, maten, kaffe o te samt att man måste använda deras personal?

• Brud!

Och sen en annan sak som jag kom på, är det verkligen så fint som det ser ut på deras bilder. Finns det nån annan som har egna bilder fån deras lokaler? Det skulle vara jätteintressant att få titta på dem.

• JKOA

Min uppfattning efter att ha kollat på en massa andra ställen är att Alnarp är prisvärt. Vi betalde 4000 kr för lokalhyra. Trerätters middag för 92 pers kostade drygt 32 000 kr. Dricka, som vi köpte själva antingen på Bolaget eller i DK gock på kanske 7000 kr. På endel andra ställen räckte det inte med 600 kr/ kuvert.

Tänker man sig att ha bröllop i superromantisk slottmiljö så är Alnarp inget alternativ. Lokalerna är ljusa, högt i tak, ganska kala men funktionella och för vår del helt OK. Enda negativa är toaletterna - men där ska man ju inte vara några långa stunder. Trädäcket utanför festlokalen och den underbara parken var ett väldigt lyft tyckte vi.

Maten var underbar och gästerna var mycket imponerade både av smaken på maten, mängden mat och av personalens service. Tillsammans med toastmastern flöt allt suveränt. Vi hade sorbet till efterrätt. Jag var rädd att de skulle strula till det och att den skulle flyta - men allt höll högsta klass.

• brud snart

Kolla Holmgårda Loge, eller Logen i Lund.
    Dit får man ta med sig egen mat och dricka.

• Junibrud 07

Har varit och tittat på Holmgårda loge och blev inte stormförtjust precis. Lokalen i sig är stor och fräsch, men lite mörk. Toaletterna var ett stort plus, MYCKET fräscha, och köket verkade bra. Dock var det lite trist porslin och glas. Det som allra mest drog ner hela intrycket var att när man stod utanför lokalen störs man mycket av ljudet från motorvägen (som ligger ganska precis på andra sidan själva gården). Dessutom var det visserligen fint direkt utanför lokalen men precis jämte ligger det en bilverkstad eller något liknande. Visst, smaken är som baken, men vi var överens om att lokalen hade varit super till vilken fest som helst, men inte tillräckligt mysig för en bröllopsfest.

Svar på tråden Bra festlokal nära Malmö/Lund