• Fru Brorsson

Ni som har glasögon/linser

Hur starka har ni. Jag använder i stort sett enbart linser. Tycker glasögonbågar kan vara snyggt, men när man får in mina glas på -5 är det inte så snyggt längre. Ögonen krymper...
    Kan inte vara många som behöver så stark styrka...? Hoppas synen stabiliserar sej snart så man inte blir helblind... ;)

• Svar på tråden Ni som har glasögon/linser
  • Fru Brorsson

Samma här, använder bara glasögon när ingen ser. ;) Är din syn stabil nu?

• Fru Brorsson

Jag har beställt nya glasögon. Lite kraftigare bågar. Kanske känns bättre när man får dem. :)

• Fru Brorsson

Jag har använt linser istort sett dagligen i 12 år.

• Fru Brorsson

lolabe

Får man fråga hur gammal du är? :) Har hört att synan ska vara stabil när man närmar sej 25. Jag är 24 och har fått ändra styrka i stort sett var 6.e månad på sistonde....

• Fru Brorsson

Jag hämtade ut mina nya glasögon idag. De kändes faktist bättre än vad jag trodde. Har -5 och -5,5 på dem. Hade -4,24 och -4,5 på de gamla. Synd bara att ögonen krymper. Ja,ja kommer bara använda glasögon inanför hemmets dörrar! ;)

• Fru Brorsson

hemligt2007

Måste ju vara snyggare att få stora ögon än små?? :)

• Fru Brorsson

Jag skulle gjort en operation förra året. Men de skar upp en förliten flik så de kunde inte fortsätta med lasern, så jag vågade inte göra om det.

• Fru Brorsson

lilla fideli

Medocular i Göteborg... :(

• Fru Brorsson

Mina nya glasögon känns helt ok. Har inget annat val än att använda dem nu när jag är förkyld. :/

• Fru Brorsson

Ja, bågarna känns faktist helt ok. Har bara använt dem hemma iaf! :) Bara snuvan som håller i sej.

• Fru Brorsson

Är det inte jobbigt att ha + 1,5?

Svar på tråden Ni som har glasögon/linser