• Fru Brorsson

Ni som har glasögon/linser

Hur starka har ni. Jag använder i stort sett enbart linser. Tycker glasögonbågar kan vara snyggt, men när man får in mina glas på -5 är det inte så snyggt längre. Ögonen krymper...
    Kan inte vara många som behöver så stark styrka...? Hoppas synen stabiliserar sej snart så man inte blir helblind... ;)

• Svar på tråden Ni som har glasögon/linser
  • ÅKB

Jag har -8 på ena ögat och -6 på det andra. Använder linser till vardags och glasögon då ingen ser mig

• Fru Brorsson

Samma här, använder bara glasögon när ingen ser. ;) Är din syn stabil nu?

• Cavatina

Jag har -3,5 på ena och -6,25 på andra och tycker det funkar med glasögon! Kraftiga (och coola...) bågar som markerar ögonen har jag investerat i. Ett par ljusa, ett par mörka och så linser att växla mellan. Det kan behövas lite kraftigare tag med mascaraborsten de dagar jag har glasögon för att förstora ögonen lite.

Jag har haft en optiker som knappt ville att jag skulle ha full styrka på båda glasen för hon trodde att jag inte skulle kunna "få ihop bilden" då, (glasen förminskar ju intrycken olika mycket), men det funkar bra. Ingen jag träffat har nånsin sagt nåt om att mina ögon skulle se olika stora ut heller, fastän samma optiker sa att jag skulle bli mobbad för det om jag hade full styrka... Ett tag hade jag alltså full styrka på mitt dominanta öga och halvtaskig på det andra, ingen rolig tid. Bytte optiker och har kört fullstyrka på båda sedan dess.

Det jag skulle komma till är att jag tycker det är snyggt med glasögon oavsett styrkan på glasen, bara bågen i sig är snygg o klädsam!

• ia´s

Har -6,0 samt -6,5 och jag har glasögon + linser.
    Funkar kanon!!
    Håller med Cavatina, det finns en massa snygga bågar idag.....å supertunna glas....

• Pepparmyntan

Har -8 pa bada ogonen. Andvander mest linser men har glasogene pa kvallarna. Valjer glasogon med extra tunnt slipade glas fast det kostar mer.

• Fru Brorsson

Jag har beställt nya glasögon. Lite kraftigare bågar. Kanske känns bättre när man får dem. :)

• Maggies

Jag har -6 på båda ögonen. Ska skaffa nya glasögon till veckan. Jag har använt linser förut, ungefär i ett år, men sedan klarade jag inte av dem längre. Det blir torrt i ögonen och det irriterar, så nu använder jag bara linser vid t.ex. bad och liknande.

Jag gillar glasögon, men inte bågarna jag har nu, så snart kanske jag har nya att glänsa i

• Fru Brorsson

Jag har använt linser istort sett dagligen i 12 år.

• lolabe

Jag har använt linser i snart 20 år... sämre och sämre har synen blivit, även om den har stabiliserat sig någorlunda på senare år. -5.0 och -5.5 har jag om jag inte minns fel. Samt ett litet brytningsfel men det är inget jag korrigerar. Använder bara glasögon när jag är hemma.

• Fru Brorsson

lolabe

Får man fråga hur gammal du är? :) Har hört att synan ska vara stabil när man närmar sej 25. Jag är 24 och har fått ändra styrka i stort sett var 6.e månad på sistonde....

Svar på tråden Ni som har glasögon/linser