Jag har -3,5 på ena och -6,25 på andra och tycker det funkar med glasögon! Kraftiga (och coola...) bågar som markerar ögonen har jag investerat i. Ett par ljusa, ett par mörka och så linser att växla mellan. Det kan behövas lite kraftigare tag med mascaraborsten de dagar jag har glasögon för att förstora ögonen lite.
Jag har haft en optiker som knappt ville att jag skulle ha full styrka på båda glasen för hon trodde att jag inte skulle kunna "få ihop bilden" då, (glasen förminskar ju intrycken olika mycket), men det funkar bra. Ingen jag träffat har nånsin sagt nåt om att mina ögon skulle se olika stora ut heller, fastän samma optiker sa att jag skulle bli mobbad för det om jag hade full styrka... Ett tag hade jag alltså full styrka på mitt dominanta öga och halvtaskig på det andra, ingen rolig tid. Bytte optiker och har kört fullstyrka på båda sedan dess.
Det jag skulle komma till är att jag tycker det är snyggt med glasögon oavsett styrkan på glasen, bara bågen i sig är snygg o klädsam!