• Fru Brorsson

Ni som har glasögon/linser

Hur starka har ni. Jag använder i stort sett enbart linser. Tycker glasögonbågar kan vara snyggt, men när man får in mina glas på -5 är det inte så snyggt längre. Ögonen krymper...
    Kan inte vara många som behöver så stark styrka...? Hoppas synen stabiliserar sej snart så man inte blir helblind... ;)

• Svar på tråden Ni som har glasögon/linser
  • lolabe

Tiima: jag är 34. Synen förvärrades ganska stadigt tills jag var kanske 27 (minns inte riktigt), sedan dess har det blivit lite sämre men inte alls i samma takt. De senaste åren har jag legat ganska stabilt.

• Cavatina

Min mamma hade länge -6. När hon blev gravid två gånger på två år försämrades synen drastiskt till -8, och det har hon haft sedan dess. Jag riktigt lääängtar efter att se om detta fenomen är ärftligt.. Inte.

Någon annan som märkt försämring i samband med graviditet?

• Malin22

jag har -6,5 på ena ögat och -7 på andra men har -6,5 på båda linserna för att slippa det där med olika linser till varje öga... jag har endagslinser och glasögon, och visst, man får fula små grisögon men med ett par diskreta bågar så går det rätt okej ändå...

• Mrs. Robinson

Jag har -5 och -6. Jag anvander linser och glasogon nar ingen ser...

Min glasogon ar jatte tunna. Vet inte knappt om de gor flaskbottnar langre...

• Fru Brorsson

Jag hämtade ut mina nya glasögon idag. De kändes faktist bättre än vad jag trodde. Har -5 och -5,5 på dem. Hade -4,24 och -4,5 på de gamla. Synd bara att ögonen krymper. Ja,ja kommer bara använda glasögon inanför hemmets dörrar! ;)

• ProudWoman

köp snygga glasögon så brukar man våga ha dem oftare, mina nya bågar jag ska beställa är kraftiga och rejält röda med svarta detaljer, de syns

• Jenca

Jag använder bara glasögon nuförtiden. Har oxå ca -5 men har specialbehandlade glas så att de är tunna och det funkar bra i tunna bågar.

Det är visserligen lite dyrare att få glasen tunna men ack så värt det! :)

• hemligt2007

Är det ingen annan som har det andra "problemet" med att få större ögon i glasögonen?
    Själv har jag +6 och +5,25

• *Blomman*

Jag är sämst på hur man får fram den där siffran. Ska man kolla på sfär eller cylinder?

• Fru Brorsson

hemligt2007

Måste ju vara snyggare att få stora ögon än små?? :)

Svar på tråden Ni som har glasögon/linser