• Fru Brorsson

Ni som har glasögon/linser

Hur starka har ni. Jag använder i stort sett enbart linser. Tycker glasögonbågar kan vara snyggt, men när man får in mina glas på -5 är det inte så snyggt längre. Ögonen krymper...
    Kan inte vara många som behöver så stark styrka...? Hoppas synen stabiliserar sej snart så man inte blir helblind... ;)

• Svar på tråden Ni som har glasögon/linser
  • hemligt2007

Tiima:

Jo jag skojade bara om att det är ett problem ;)

• Mastermind

Jag vet inte om det ska vara ett + eller - framför, men jag är närsynt/ser dåligt på långt håll, iaf. Siffran än 0,5 på båda ögonen. Min sambo har väl 7-8 nånting, och det verkar som om hans syn blivit sämre på sistone då hans linser inte funkar lika bra som innan, så han ska gå på en ny synundersökning snart. När jag lånar hans glasögon (som "bara" är på 4-5 nånting) så blir allt jättesnurrigt. ;)

• lilla fideli

Varför är det ingen som funderat på att operera bort synfelen med laser? Jätteenkelt!

• lilla fideli

Jag hade -4,5 före min operation...

Ser kanonbra nu! Utan varken glasögon eller linser...

• Fru Brorsson

Jag skulle gjort en operation förra året. Men de skar upp en förliten flik så de kunde inte fortsätta med lasern, så jag vågade inte göra om det.

• lilla fideli

Tiima

Stackars dig! Det är riktigt otur för dig! Det är ju jätte-ovanligt att det sker... Typiskt! Var var det du skulle operera dig? Amatörer!

• Pepparmyntan

For att det ska vara vart kostnaden att operera ogonen maste synen vara nogorlunda stabil. Min syn har inte riktigt varit stabil annu. Det ar ganska dyrt att operera sig och da vill man ju garna se till att slippa glasogon och linser iallfall under en 10 ars period. Personligen vagar jag inte riktigt operera mig. Radd for eventuella komplikationer. Ar valdigt beroende av min syn for mitt jobb.

• Netta79

Jag har -5 på båda ögonen, använder både glasögon och kontaktlinser (engångslinser), men mest glasögon. Visst blir ögonen mindre, men jag störs inte av det. Däremot skulle det ju vara helt underbart om man på morgonen kunde vakna upp och se allt tydligt utan att först sätta på sig glasögon.

• Fru Brorsson

lilla fideli

Medocular i Göteborg... :(

• soomzy

jag hade -6,75 och -7,75. Opererade ögonen och har -0,25 nu =)

• Fru Brorsson

Mina nya glasögon känns helt ok. Har inget annat val än att använda dem nu när jag är förkyld. :/

• Cavatina

*såg din puff*

Har förkylningen gått över? Trivs du i dina nya bågar?

• Fru Brorsson

Ja, bågarna känns faktist helt ok. Har bara använt dem hemma iaf! :) Bara snuvan som håller i sej.

• Madge

Oj, jag har inte tänkt på att ögonen krymper ! Jag har haft glasögon i 13 år kanske och aldrig tänkt på det! Fast det kanske beror att jag antingen tittar på ögonen väldigt nära spegeln utan glasögon eller med glasögon en bit ifrån.
    Har -9.75 på ena ögat och -7,75 på andra. Men ska till optikern på tisdag, så då får man väl se vad som hänt...

• Snart_FruL

Jag är närsynt -7 på ena ögat och ett brytningsfel på -0,75 och på andra ögat närsynt -4,5 och brytningsfel på -2. Jag kan inte ha linser på grund av allergi, så jag har glasögon med linser som är så tunna som möjligt. Dyrt men ändå rätt ok, men nu ska jag kolla om det är möjligt att operera ögonen. Ska dit den 17 oktober...

• Snart så....

Här är en som har opererat ögonen med LASIK och det är bland det bästa jag har gjort. Närsynt+brytningsfel på båda ögonen och nu har jag +1,5 :D
    Friheten utan glasögon/linser går knappt att beskriva....

• Fru Brorsson

Är det inte jobbigt att ha + 1,5?

Svar på tråden Ni som har glasögon/linser