Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Augusti 2007

ytterligare en 25 augusti i Göteborgstrakten. kul om vi blir ett gäng som kan dela idéer och inspirera varandra.

• Ab fab

vi gifter oss borgeligt så det blir förhoppnings blir det utomhus vid en sjö

• Ab fab

Det är det jag hoppas. Vi har inte kommit så långt i planeringen ännu- vi har bestämt datum, inriktning på vigsel och kalas samt preliminärbokat den restaurang där vi tror att vi vill vara. Det känns lagom för oss. Nu skall vi mest kasta omkring idéer ett par månader och så bli lite mer konkreta efter nyår

• Ab fab

nja. vi här väl inte räknat igenom riktigt men jag vår offert utgår från 80 pers så jag antar att det blir någonstans runt det.

hur mycket har ni bokat in?

• Ab fab

Vi funderade länge på att hyra lokal, handla vin i Tyskland och laga mat själva. Fast med lokalhyra, serveringspersonal och busstransporter (den lokalen låg så man måste transportera gästerna) blev det nästan lika dyrt. nu har vi hittat ett alternativ som passar oss för ca 600 kr/kuvert. kravet från min blivande var också att jag skulle vara totalt fri från uppgifter på bröllopsdagen. (han känner mig.... jag försöker alltid lösa 10 uppgifter samtidigt o gärna vilja ha kolla på allt annat....)

• Ab fab

nja vi skall inte ha sittade middag utan mer ett coctailparty. inte buffé utan "fingerfood/mingelmat". men i priset ingår canapé, mousserande vin, mat, ost, tårta, kaffe, vin till osten, avec och korv som nattamat. www.aludden.se

jag tittade också på stora holm. det ser så vackert ut, men tyvärr var det inte ledigt när vi vill ha det . sen ligger det lite fel till för oss- vi har inga anknytningar till Hisingen alls.

spännande med secret box. jag är alldeles för feg för det tyvärr.

• Ab fab

Visst är Lundby också en söt o gammal vitrappad kyrka?

vi har inte riktigt funderat på gästlistan men jag skulle tippa på att någonstans mellan 70-90 gäster borde det bli.

just nu skriver jag ner låååånga listor på alla idéer jag/vi har. för min del bubblar idéerna så här i början så det är bäst att ta tillvara alla mer eller mindre galna idéer som strömmar genom huvudet ;.)

Seal- vi kollade också Götabion men vi tyckte inte att det passade oss eftersom vi vill ha en utomhusvigsel vid festlokalen. fast jonsered är så himla mysigt.

• Ab fab

jag känner mig lite stolt- nu har jag bockat av en punkt på listan. Jag har bokat in frisör till mig. (avbockningslistan är inte så impande... restaurang o frisör...)

• Ab fab

Seal- det blir min gamla vanliga frisör. hon har salong på friggagatan. Jag vill ha nån som vet vad jag gillar- jag har en viss tendens att vara liiiite bestämt

maria-
    vi är så lata att vi lejer bort allt sånt som pynt, dekoration o dukning. det tar krögaren hand om. för mig passar det nog bäst att inte behöva ha uppgifter dagen före eller på själva dagen.

jag var o kollade papper till inbjudningar- hittade inte riktigt vad jag var ute efter men det är ju lååååång tid kvar...

• Ab fab

nej vi skall inte ha sånghäfte vid middagen. vi skall inte ha någon sittning i traditionell mening så det funkar inte. vi har betat av studenttid och en hel drös med andra kalas och bröllop så vi har sjungit tillräckligt.

vi funderar på att göra någon form av film som pausunderhållning men jag litar också på att våra vänner hittar på olika typer av underhållning.

Svar på tråden Augusti 2007