Inlägg från: maria9977 |Visa alla inlägg
  • maria9977

Augusti 2007

Hej Hej! Här är en till aug 07 brud ifrån Göteborg, vi ska gifta oss 4/8 i vasakyrkan... mer än så är tyvärr inte bestämt än...börjar få lite smått panik när jag tänker på allt som måste göras. Fotograf tex...det trodde jag inte att det var så bråttom med och frisör....men nu ser jag ju att ni börjat bokasånt oxå...Hjälp! :) Nåt mer som man måste skynda sig med ?

• maria9977

Seal:
    Kul att vi gifter oss samma dag ! Vi har en lokal på gång men det är ju redan fullbokat överallt så det är inte lätt, ska kolla fotograf i morgon och boka frisör oxå ... Nu har jag fått eld i baken efter att ha sett hur mycket ni andra verkat fixa redan ;)
    Är faktiskt mest orolig över festlokal.. har man bara det fixat så kan man ju börja med "små fixet" sen...
    Som dukning, dekorering och sånt kul :)
    Har ni andra börjat fundera på sånt?

• maria9977

Åh jag önskar att vi oxå kunde lämna bort lite av sånt till nån men eftersom vi bara ska hyra lokalen så hamnar det ju på oss :)
    Jag blir mest nervös över festprogram och sånt faktiskt...vet att det är väldigt mycket för tidigt att tänka på sånt men det gör jag ändå. Det verkar nämligen som att man ska ha massa sånger o sånt under middan och det är bland det värsta jag vet faktiskt.. alla dessa löjliga ramsor och sånger.
    Och sen är min blivande ursprungligen från ett annat land så hälften av gästerna kommer ändå inte fatta grejen med visor o sånt.
    Ska ni andra ha sånt? Och om man inte har ramsor, visor och sånger ...vad fyller man då ut middagen med?

• maria9977

Oj vad mycket sånt, sånt o sånt det blev i det inlägget ;) Sorry!!

• maria9977

Tack seal o lykke! Känns bra att höra ifrån någon att det är ok att skippa allt sånt där... Ibland får jag lite väl mycket prestations ångest. Vi är första paret ut i bekantskapskretsen som gifter oss så man har liksom inget att gå efter... Inga släktingar som gift sig heller så vi är liksom helt blanka..har inga intryck,, bra grejer , dåliga grejer från andras bröllop att ta in i vårt eget om ni förstår vad jag menar :)

• maria9977

Tack så mycket lykke...jätte gulligt av dig! Lita på att jag återkommer... med sådär en tusen frågor ;)

• maria9977

Hej hej ... Kul o se att det droppar in allt fler som ska gifta sig i augusti. Jag hade lite smått panik jag oxå när jag först började kolla in här på bt och insåg ganska fort att festlokal och kyrka är det man bör fixa först.
    Nu har vi bokat fotograf oxå och det känns otroligt bra. Och det var verkligen tur att jag kollade upp det för den tjejen som vi ville ha hon hade redan fått 3 st förfrågningar på vår dag....
    Har inte sett så mycket av hennes foton än , förutom några st på nätet men det kändes så hel rätt när vi pratades vid på telefon så vi bokade direkt ;)
    Smink och hår är oxå fixat, jag har sån tur att min bästa kompis är utbildad makeup artist och min moster är frisör...Kan ju inte bli bättre!
    Har ni andra fixat nåt sånt? Har ni börjat fundera på klänning än?

Kram kram! :)

• maria9977

Oj... klänning har jag inte alls börjat titta på , har sett en helt underbar på nätet men inte kollat upp om den går att köpa i sverige och i så fall var. En annan sak jag funderar lite på är brudtärnans klänning, vår dotters näbb klänning.. om man ska låta sy upp dom hur långt innan bör man ta kontakt med en sömmerska.. och var hittar man en bra sådan?
    Hur ska ni andra göra?

• maria9977

Lykke07:
    Min killes syster som är vuxen ska vara brudtärna och sen ska vår 7 åriga dotter vara näbb. Och hon hinner ju växa en hel del så det blir lite svårt men å andra sidan så är ju inte hennes klänning så stor så det kanske går rätt fort och sy den....Måste bara hitta en bra sömmerska...var hittar man sådana liksom?

Seal:
    Vi har bokat Eva Quirbach, hon verkar verkligen toppen och det är sååååå skönt att ha det avbockat på "to do" listan :)
    har ni bokat eller tänkt på nån?

• maria9977

Carma:

vilken tur ni har som har fotograf i släkten för det kostar ju en hel del faktiskt. Fast det är å andra sidan en sån kostnad som man verkligen måste ta sig...om mn nu inte har en fotograf i släkten vill säga ;)
    Själv har jag turen att ha både smink och hår fixat utan att behöva betala.
    Får man fråga vilken kyrka ni bokat?
    Nääs har en fin festlokal, vänhem, som man får ta med sig egen mat o dryck till. Kanske vore nåt?

Kram!

Svar på tråden Augusti 2007