Inlägg från: Carma07 |Visa alla inlägg
  • Carma07

Augusti 2007

Också ny här på bröllopstorget och hoppar gärna in här. Vi har bestämt oss att vi ska gifta oss den 18 aug nästa år. Då är det nämligen vår års/förlovningsdag och då passar det bra när den dagen infaller på en lördag. Vi har inte pratat alls något än om hur vi vill ha det. Vi kommer att flytta vid årsskiftet och vill inte sätta någon budget på bröllopet innan vi har landat i huset, men vad jag förstår så är det kanske bra att leta lokal redan nu. I värsta fall kan man ju alltid avboka den om man kommer på något annat alternativ.

• Carma07

Börjar redan känna smått panik eftersom vi inte har börjat boka någonting ännu. Nu har vi iaf pratat om hur vi vill ha det. Min m2b vill ha ett traditionellt och jag hade väl gärna kommit bort en del från det. Men vi ska se vad vi får ihop med vår budget. Sambon har väldigt mycket jobb denna veckan och reser bort över helgen, men from nästa vecka kommer vi sitta ner och leta lokal och kyrka iaf. Då har man ju ändå någonting att börja med.

• Carma07

Hej alla

Nu har vi iaf bokat kyrka. En sak att kunna bocka av. Det är ju trots allt det som är viktigast om man nu vill bli vigd just den dagen, så får resten ordna sig på något vis. Vi har dessutom preliminärbokat festlokal och var och kikade på den i veckan. Tyvärr så kommer vi att ha en tajt budget så vi får räkna lite på det hela. Eftersom deras menypriser just nu var uträknade på mist 50 kuvert och vi förmodligen blir färre hade han lite svårt att ge något pris på rak arm. Vi ska återkomma om ett par veckor med antal veckor så ska han räkna lite åt oss vad det kommer att hamna på. Under tiden så letar vi vidare efter lokal att hyra där man kan ta in catering. Någon som har bra tips på lokaler i områden runt Lerum?

• Carma07

Inte antal veckor utan antal GÄSTER.

Faktiskt så har jag ännu en sak avbockat på listan och det är fotograf. Min kusin är duktig och han ville gärna fota under dagen sa han. Dessutom har vi fler fotografer i släkten så vi skulle nog tom kunna ha fyra fotografer om vi vill

• Carma07

maria9977: Hår och smink är ju inte heller fu skam att få hjälp med. Nääs är fint och skulle egentligen kunna tänka mig att vara där. Läste dock i en annan tråd att festlokalen vänhem var rätt dyr att hyra.

• Carma07

lykke07: Tack för tipsen!! Nu fick jag några nya att kolla upp. Så det finns en bygdegård i Gråbo? Jag har letat runt efter det. Det skulle passa oss bra eftersom vi gifter oss i Gråbo. Om jag ringer kommunen och frågar borde ju de veta.

Sjölyckan och Åkeriet har jag varit i kontakt med tidigare i veckan. Det verkar vara fina lokaler, men lite dyrt tyvärr. Men tack för listan, det blev ändå några nya att kolla upp. Kommer du på någon mer får du gärna meddela.

• Carma07

lykke07:

Dina tips fick mig äntligen att hitta runt lite granna. Har ringt lerums kommun och fått lite prisuppgifter. Nu ska jag bara invänta sambon som är bortrest så vi kan åka och kolla lite granna på lokalerna och bestämma oss för hur vi ska göra. Men jag hittade verkligen en hel del nu när jag fick hjälp med att komma loss

Aludden är också jättefint. Vi har en dag prelbokad där och ska lämna besked i veckan. De ska först hjälpa oss att räkna en offert, men jag är rädd att den kommer att äta upp för mycket av vår budget och därför letar vi fortfarande alternativ.

• Carma07

Jag har också sett en sådan bröllops "kostym/byxvariant" Kommer heller inte ihåg var, men den var riktigt snygg. Om jag springer på den igen ska jag försöka tänka på att skriva ner vart den finns.

• Carma07

Har inte börjat kolla på klänning ännu. Min idé just nu är att jag vill ha en klänning fast utan släp och helst en som inte är med bara axlar, men det verkar ju vara nästan det enda som finns på marknaden just nu. Tänkte kolla runt i affärerna i Göteborg för att få en prisuppfattning. Det blir lite lättare att få ihop någon budget då.

• Carma07

Ang kostym/byxdress som någon var intresserad av har jag hittat en variant. Den finns på www.dreambride.se - klicka på "butiken sortiment" - så ska den finnas 4:e bilden ner (tror jag). Har för mig att jag har sett någon annan oxå där överdelen var som en kavaj. Men till att börja med.

Svar på tråden Augusti 2007