• seal

Augusti 2007

maria 9977
    Jag har varit på flera bröllop där det i programmet bara stått lite roligt om alla gästerna, om brudparet, lite anektoter, lite "tankeuppgifter" att göra med sin bordsgranne och lite dikter. Varit jättebra det också. Skit i sångerna om du inte gillar det! Det är ditt bröllop!! Kommer det att vara mycket tal finns det ju ändå inte så mycket tid för sånger och sånt.

• seal

lykke 07
    Jag fick inte upp webbsidan här på jobbet, men jag ska testa hemifrån sen. Har också börjat fundera på inbjudningskorten om jag ska göra själv eller köpa. Visst är det kul att ha alla dessa små moment att fundera på?

Fluffbullarna
    Välkommen! Jag håller med Lykke07 om att det är vettigt att börja med festlokalen. Jag fick lite panik i början när jag insåg att många låg så långt före i planeringen, men det har lagt sig nu. Efter det att vi hittade lokalen var det som att man kunde ha ett annat tempo. Jag ska boka fotograf nu också eftersom det verkar vara panik på det området också om man vill ha ngn speciell.

• seal

Hej nya augustibrudar!

Det verkar som att de flesta har bestämt sig för slutet av augusti här. Vi tog den 4/8 för då har jag chans att ha semester efteråt. Hade varit trist att börja jobba på en gång.

Jag har börjat titta på klänningsmodeller och bestämt mig på ett ungefär hur den ska se ut. Jag ska få min klänning uppsydd men hade helst köpt den för då vet man från början hur den kommer att sitta...Är lite orolig över om den kommer att bli precis som jag vill ha den i slutändan. Sömmerskan ska få följa med och prova ut först tror jag...Samtidigt känns det lite bortskämt att ens oroa sig när jag ser att många skulle vilja få sina klänningar uppsydda istället. Hon har dessutom sytt flera brudklänningar och mycket kläder för övrigt.Jag borde vara bara glad och tacksam egentligen...

Lykke07, jag såg en brud i en läcker byxdress/kostym i vitt som jag tyckte var lite tuff. Kommer inte ihåg var jag såg den bara. Vet heller inte alls vad du tänkt dig, men jag såg den framför mig när du funderade på vad du ska ha. Vet inte heller hur pass den förlänger, slimmar och slätar ut...

maria 9977: Vilken fotograf blev det som ni bestämde er för?

• seal

lykke 07
    Jag har letat mig nästintill galen efter var jag såg "kostymen"/"byxvarianten" som jag nämnde - men hittar den inte. Jag insåg plötsligt vilken mängd sidor som jag varit inne på och tittat efter passande klänningar... Jag fortsätter att kolla. jag ska bara hitta det! Sånt stör ihjäl mig! Jag återkommer!

Hoppas allas planerande går framåt! Nu är det inte ens ett år till augusti!! Tjohoo!!

• seal

carma07: Det var precis den jag menade att jag sett!
    Under "trés chic", kollektion -06, fjärde bilden. Underbart! Tur att du hittade den! Bra jobbat! jag har bläddrat igenom alla sidor jag varit inne på och till slut ser allting likadant ut. Värre än att spela memory med förbundna ögon...! Jag har också sett en variant med byxor och kavaj i siden. Lite stramare, men också väldigt snyggt.Jag tror att hon var bar under med bara ett fräckt halsband till.

Själv har jag bestämt mig för en halterneck, klänning utan släp, kanske i siden. Det finns så mycket att välja bland och plocka tips från. Ska få min klänning uppsydd av min sambos moster och eftersom hon är en mycket bestämd dam gäller det att jag själv har fullständig koll på vad jag vill ha innan jag går till henne. Sparar en massa bilder nu och ska väl skissa ihop några förslag att utgå från. har också provat en del för att veta vad som sitter snyggt. Tur att det är lång tid kvar!

• seal

ja jag hoppas att jag får det i alla fall... Ibland känns det som att jag hellre hade hyrt eller köpt färdig för då hade jag vetat hur den sitter från början. För tänk om den inte blir bra??? Lite orolig är jag, men det kommer nog att bli bra i slutändan. Hon har sytt många brudklänningar och balklänningar innan så det borde funka. Hon har tjatat i tio år om att få sy den så det finns inga alternativ. Jag tror det blir bra...

• seal

ja, jag tror att det blir bra. Det gäller nog bara att våga släppa på kontrollen lite för ett gammalt kontrollfreak som jag... och det kanske är det som är svårast - inte klänningen i sig...

• seal

Apropå kontroll har ni bestämt vem/vilka som ska vara värdpar/toastmaster? Om ni ska ha några sådana alltså.

• seal

Vet inte riktigt...Vi tänkte vara riktiga tidiga med att skicka ut inbjudningarna så förmodligen pratar vi med dem under november. Det är bättre att vara ute i tid med inbjudningar och allt så att inte alla hinner boka upp sig på långsemester någonstans precis då vi ska gifta oss.

• seal

Ja jag vet vad du menar...
    Det gäller att balansera hur mycket av det som rör sig i ens egna huvud vad gäller bröllopsplanerandet med vad som kommer ur munnen för att ha sambons öron som mål... Samtidigt är jag personligen rätt tacksam att min sambo inte känner att han måste vara med i varje liten detalj som t e x layout på inbjudningarna. Det hade känts lite mycket om jag skulle behöva diskutera ALLT innan jag kunde ta egna steg i frågan. Så funkar det inte i vanliga fall heller, inte hos oss i alla fall. Vissa frågor överlämnar han (med glädje) till mig och jag tycker det är bra...

• seal

Det är ingen förutom föräldrar som vet att vi ska gifta oss ännu, men jag tror att min bror skulle kunna uttrycka samma sak om min sambo... Tänk att det alltid är så synd om männen...

• seal

Carma07
    Vilken lokal blev det?

• seal

Vi var också och kollade där utanför. Verkade jättebra! Var det en stor lokal men även lite mindre rum eller hur såg det ut invändigt? Det var lite svårt att få grepp om det utifrån. Jag ringde kvinnan som har hand om Riddarsten i två veckors tid, men när vi sen hittade vår lokal och bestämde oss för den la jag ner det.

• seal

MIB
    Den drinken låter som en riktig "partyöppnare"! Får nog testa den!

• seal

Vi kommer att vara i en lokal i Jonsered, GötaBion. Det är ett gammalt ordenshus från början som sen använts som bio. Består också av ett stort rum, med angränsande kök och en liten entré. Tror att det blir jättebra. Visst är det en skön känsla att ha bokat lokal? Nu är det bara resten kvar...

Jag har bokat fotograf också, tänk om man hade sån tur som du med inte bara en fotograf i släkten utan två!! Det blir nog perfekt med två som kan avlösa varandra också så missas inget under festen.

• seal

4 fotografer är inte illa! Förutom att det kanske kan bli lite känsligt att bara fråga två eller tre att ta kort...

Apropå det där med att svara ja vet jag en kille som på svensexan blev utmanad att gör något som ingen skulle få veta ngt om. Han skulle få 1000 kronor av killkompisarna för varje sekund han väntade med att svara "ja"...
    Han väntade i 11 sekunder! Bruden höll på att dåna, prästen blev alldeles svettig och gästerna började skruva på sig, sorlet spred sig...

11 sekunder känns inte länge men i det läget var det en evighet! Han fick i alla fall ihop en del pengar till bröllopsresan och bruden förlät honom snabbt (efter en förklaring och ett par glas hampagne )

• seal

Lykke 07
    Jag hittade en sida på nätet med en massa olika byxdressvarianter, på svartbrud.se. Kolla där under länkar!

• seal

Har det stått om det någonstans?
    Det var min barndomskompis blivande man som utsatte henne för det för några år sedan när de gifte sig och jag blev lite nyfiken på om det stått ngt reportage om det efteråt eftersom du läst om det. Eller så är det kanske fler blivande män som gjort liknande kupper - man kanske inte ska känna sig alltför säker...
    Eller så kanske man ska vara beredd på det mesta då den dagen kommer....

Svar på tråden Augusti 2007