Augusti 2007
maria
Jag är den "sista" i bekantskapskreten som gifter mig o min blivande har varit gift förut så vi har massor att gå efter. Det gör kanske att vi är säkra på hur vi vill ha det. Jag bollar mer än gärna idéer med dig om du behöver
maria
Jag är den "sista" i bekantskapskreten som gifter mig o min blivande har varit gift förut så vi har massor att gå efter. Det gör kanske att vi är säkra på hur vi vill ha det. Jag bollar mer än gärna idéer med dig om du behöver
nu har jag börjat fundera på inbjudningar. det känns himla kul.
jag hittade en jag gillad riktigt mycket:
www.brides.com/weddingstyle/invitations/gallery/vendor/detail/128930%26+Stationery&ff=Invitations&max=style&max=paper&max=printing&max=color&offset=14&page=2
Välkommen. Jag har varit här ett par veckor och hittat en massa idéer. Länkar till bra web-sidor, berättelser från andra BT:are... ja en hel del matnyttigt.
jag tror att de flesta börjar i ändan med festlokal eftersom det verkar vara det som är svårast att hitta för de flesta. Så gjorde även vi.
L
precis som seal fick jag lite panik i början men när lokalen är bokad känns det bara lugnt o fint. nu kan man bara ta till sig alla tips och idéer som finns här. jag skriver listor så jag kommer ihåg. själva planerandet inför kalaset sätter inte igång för än i vår
Kläder är ju ett problem för sig. Vi skall vigasl i en borgerlig ceremoni utomhus. Jag skall inte ha varken vit eller lång klänning.
Problemet är vad jag kan tänka mig att ha på mig... Helst något som gör att man blir 15 cm längre, att magen försvinner, rynkorna slätas ut, armarna blir slimmade o benen välsvarvade...
Ja gästlistan är något att fundera över. Man vill ju att det skall vara dem man gillar som skall vara där men också att det blir en bra blandning och en skön stämning. Vår första skiss på listan hamnade vi på ca 70 o det känns bra
Va kul. vi är en hel drös den 25... jag med!
Jag letar också efter en sömmerska. jag har hittat en klänning som jag tror jag vill ha men inte i rätt fäger eller typ av tyg. jag tar gärna emot tips om någon vet någon som syr bra.
hur gammal är näbben/dottern? hur mycket växer hon?
maria
hmm... skräddare verkar svårt. hör jag talas om någon skall jag säga till dig direkt. Jag hoppas någon här på BT vet någon bra.
seal
om du kommer ihåg vad du såg den så säg gärna till. alla idéer är välkomna. just nu är jag inne på en kort klänning i 50-tals stil- lite grace kelly tycker jag
jag har lite Lerumstips
nääs-värnhem kostar 10.000 att hyra
sen finns ju
Riddarstens scoutgård
Ladan i Floda som man hyr genom kommunen
Sjölyckan i Tollered
www.tolleredskanotcenter.se/
Åkeriet i Tollered
medlem.spray.se/akerietmc/photoalbum2.html
Det lär finnas någon bygdegård i Gråbo som också hyrs ut genom kommunen
jag pratade med kom-in i lerums kommunhus o jag har för mig att de sa något om bugdegård. vi kollade på ladan i floda men gillade inte omgivningen så den gick bort. Jag har aldrig varit på Åkeriet men hört mycket positivt om lokalen. fast vi valde www.aludden.se istället. jag är ju liiiite av ett kontrollfreak så det är nog bra för alla att jag inte försöker göra allt själv
Tezz
Aludden är en ny restaurang som ligger precis vid sjön Aspen.
carma
va kul. kul att få veta vad du valde sen
Så snälla ni är. Hittar ni något vore det kanonkul. Jag har lite idéer men inget konkret alls.
Läser alla trådar om skräddare i Göteborg. Känner inte till någon så det vore kul att hitta någon perfekt.
Vad skall ni ha på er?
Seal- tack för tipset. skall gå in o kolla om jag hittar något kul.