Inlägg från: Carma07 |Visa alla inlägg
  • Carma07

Augusti 2007

seal: Vad kul att få hjälp med att sy sin drömklänning. Då får man ju den precis som man vill ha den.

• Carma07

Ja, allt har ju sina för- och nackdelar. Om du bara får klänningen som du vill så blir det nog bra...

• Carma07

Ja, det kan vara jättesvårt. Fastän man litar på personen kan man inte låta bli att kolla ändå utan att tänka på det många gånger.

• Carma07

Nej, vi har inte pratat om det ännu. Hur långt innan behöver man egentligen meddela dem i så fall?

• Carma07

Hm, ja det är ju klart. Och jag som hade lovat min sambo lite break från allt mitt planerande ett tag efter vi fixat lokalen, men det blir nog en punkt till att diskutera innan det blir av tror jag

• Carma07

Vad gäller kort och dukning och sådana detaljer är jag också tacksam att jag får bestämma själv. Och jag har lovat att inte tråka ut honom med utan bara meddela sedan när jag har bestämt mig. Så då kan han ju få vara med att tycka. Men han kan inte förstå att man ska välja färgtema Min lillebror tycker synd om min sambo just nu och undrar om det inte räcker att han bara dyker upp på kyrkbacken

• Carma07

Nu har vi varit och kollat på lokal och bestämt oss. Känns skönt. Då kan man ju planera vidare på smådetaljer som man inte visste innan hur det skulle bli. Har dessutom även pratat med ännu en kusin om fotografering, så nu har vi två fotografer. Det blir bra när de kan dela på uppgifterna.

• Carma07

seal: Det blev Riddarstens scoutgård.

• Carma07

seal: Lokalen rymmer 90 sittande gäster om man sitter riktigt trångt,så för oss som bara blir hälften av det blir det perfekt. Det fanns ett rum intill som amn kan öppna upp och hyra även den delen om man vill. Vi nöjer oss med den större lokalen. Jag tyckte det var väldigt fint och fräscht där. Det finns även ett kapprum innan man kommer in i lokalen och ett angränsande kök. Vad hittade ni för lokal?

• Carma07

seal: Det känns jätteskönt nu när lokalen är bokad. Nu känns det lite som om man är i hamn (förutom att han ska svara "JA" om ca ett år )

Vi har faktiskt sådan tur att vi har bokat två fotografer i släkten, men vi har faktiskt fyra. Vi får väl se om vi utnyttjar alla på något vis. Fick tips från någon annan tråd att provfota innan så man vet hur man vill ha det. Det blir ju bra både för oss och för fotograferna.

• Carma07

seal: Jag läste också om den killen som väntade med svaret för pengar. Ibland kan sekunder verkligen vara långa. Vad hemskt det måste ha varit att vänta.

• Carma07

Jag har för mig att jag läste om det här på BT. Kan ha fel, men har inte läst så mycket bröllopshistorier någon annan stans. Kommer inte ihåg i vilken tråd eller vilket sammanhang. Kan ha varit i "gifta - berättelser" för jag har för mig att jag läste det som en berättelse från bruden om hur deras dag hade varit.

• Carma07

Hur går det med er planering? Här har planeringen stannat av lite granna. Nu letar man mest inspiration och funderar lite.

• Carma07

För vår del blir nog nästa steg att kolla upp lite catering och bestämma i vilken form vi vill ha festen. Och vad jag har förstått att om man ska ha festprogram eller liknande så är det bra att börja fila på den i tid. Får fundera lite.

Svar på tråden Augusti 2007