Inlägg från: tindra star |Visa alla inlägg
  • tindra star

28/7 2007

Vi gifter oss också 28 Juli 2007!

Hittills har vi "bara" bokat:
    Kyrka
    Lokal
    Band till festen
    Kock/Catering (preliminärt)
    Frisör (min mamma som är frisör)

Vår gästlista börjar vara något så när klar och sen har jag även varit och provat klänningar en gång men pga dålig service och halvdåligt utbud så har jag inte köpt någon ännu. Men jag hinner väl ännu!

Inbjudningarna är nästan klara till utseendet, skall kontakta någon som kan trycka texten inne i dem på måndag nästa vecka... Fast vi kommer nog inte att trycka upp dem före efter julen.

Färgtemat är också ganska klart, det blir vitt, grönt och silver! Har hittat världens ljuvligaste gröna papper som vi skall ha i inbjudningarna men sen vet jag inte hur noggranna vi kommer att vara med färgtemat. Dock kommer nog vår dukning att gå i dessa färger och buketten i vitt och grönt!

Hur många gäster skall ni ha och har ni någon budget ännu?

• tindra star

mizztigger:
    Vad synd att din sambo fick sparken!
    Hoppas han hittar ett nytt jobb snart då!

Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar i april (tror jag) men i och med att jag är nästan ledig nu i höst och har skola sen på våren så vill jag ordna så mycket som möjligt redan nu när jag har bättre tid! Allt som är färdigt före julen är bara bra för mig så slipper jag stressa lika mycket på våren!

• tindra star

nencer:
    Ingen panik! Som du kan läsa här ovanför så har jag en speciell orsak till att vilja ordna så mycket som möjligt före julen men annars så hinner man nog ordna det mesta på ganska kort tid egentligen!

Men när man läser här på BT så kan man ju läsa om folk som skall gifta sig 2008 och har det mesta klart redan... Då blir man aningen fundersam på vad de skall göra hela året före sitt bröllop!

• tindra star

7804

Har precis samma problem som er! Vill verkligen bjuda vissa från jobbet men inte alla. Då jag jobbar på ett ställe med få anställda så känns det konstigt att bara bjuda några men inte alla. Liksom med andra bekanta... För att inte nämna släktingar. Känns som om man borde försöka gå lika långt i bådas släkten men det är svårt då det finns avlägsna släktingar som man umgås mera med än vissa kusiner...

Svar på tråden 28/7 2007