• mrztigger

28/7 2007

nån annan som kommer gifta sig på denna underbara dag?

vi skall ha ett utomhusbröllop och jag hoppas verkligen på bra väder!!

• Svar på tråden 28/7 2007
  • 7804

Hej hej.. Jag ska också gifta mig den 28:e juli!
    Vi ska ha kyskovigsel inomhus, och sedan middag inomhus.. men dansen och minglet ska vara utomhus på en dansbana så jag hoppas verkligen på varmt väder och mygg och regnfritt såklart!

• otolig

Hej!
    Vi har också bestämt oss för den 28 juli..Har dock inte bokat kyrka och lokal ännu.

• mrztigger

klart det kommer bli fint *ler* det e juh våran bröllopsdag!

vart bor ni då?

vi skall ha i haninge, vendeslö bygdegård. blev bokat o klart igår.

• 7804

Bor i Enskede, så kyrkan blir här och festen på en festplats ut mot Sköndal.

• mrztigger

hur långt in på er planering är ni? ibland känns det som om jag liggerl ångt bakom alal andra här men jag vill iten stressa, det är lite mer än 10 mån kvar och jag vill inte köpa lr fixa allak läder ännu, det kan hända mycket med vikten och så..

• 7804

Mizztigger> Vi har bokat kyrka och festlokal, och så beställde jag kombinerade jul/save-the-date-kort idag.
    Skitbra pris - 100 st för 59 kr inklusive porto från Vistaprint. Får se hur resultatet blir dock.. kommer först om tre veckor.
    Tänkte börja pilla med inbjudningskorten så småningom också.

Vet ni andra vad ni ska ha för färg/stil-teman?

• Susanne, Lund

Hej

Vi ska gifta oss 28 juli i Ingelstorps kyrka i Löderup och sen ha festen på Backagården. Vi frågade föreståndaren vad dom gjorde när det regnade och han sa att på 5 år av bröllop, varje helg på sommaren, har det ALDRIG regnat! Helt otroligt. Hoppas bara inte att vårt bröllop blir det första med regn, haha.

• Susanne, Lund

7804:

Vistaprint sa du? Det ska jag kolla upp. Låter hur bra som helst.

Vi ska ha tema Vin. Lila och grönt blir färgerna. Festlokalen är helt täkt av vinrankor inomhus så vi tyckte det passade.

• mrztigger

7804: oj... det skall jag oxå kolla upp, det lät juh jättebra.

vi gjorde en bordsplacering igår, för skojs skull. vi räknar kallt med att alla kommer oxå *ler* men gud vilket jobb! vi skulle mingla alla lite så ingen sitter bredvid nån dom känner ordentligt ,sen har vi vissa som inte kan sitta bredvid varandra av andra orsaker mm.. men vi har en grund lagt nu och om några tackar nej så blir det mer plats till oss andra *ler*

vi har inget tema men färgerna vitt, ljusblått och en tuoche av silver.

satt och surfade runt på blomstersidor igår och bestämde mig för att göra buketten själv.

• 7804

Kul att göra buketten själv. Jag tänkte ge mig på att styra upp bordsarrangemangen själv.. fast buketten vet jag inte om jag vågar. :)

Jag bloggar lite om mina förberedelser om tankar på brollopsplaner.blogspot.com förresten ifall ni vill kika.

Hoppas HOPPAS verkligen på fint väder!

Svar på tråden 28/7 2007