Inlägg från: mrztigger |Visa alla inlägg
  • mrztigger

28/7 2007

nån annan som kommer gifta sig på denna underbara dag?

vi skall ha ett utomhusbröllop och jag hoppas verkligen på bra väder!!

• Svar på tråden 28/7 2007
  • mrztigger

klart det kommer bli fint *ler* det e juh våran bröllopsdag!

vart bor ni då?

vi skall ha i haninge, vendeslö bygdegård. blev bokat o klart igår.

• mrztigger

hur långt in på er planering är ni? ibland känns det som om jag liggerl ångt bakom alal andra här men jag vill iten stressa, det är lite mer än 10 mån kvar och jag vill inte köpa lr fixa allak läder ännu, det kan hända mycket med vikten och så..

• mrztigger

7804: oj... det skall jag oxå kolla upp, det lät juh jättebra.

vi gjorde en bordsplacering igår, för skojs skull. vi räknar kallt med att alla kommer oxå *ler* men gud vilket jobb! vi skulle mingla alla lite så ingen sitter bredvid nån dom känner ordentligt ,sen har vi vissa som inte kan sitta bredvid varandra av andra orsaker mm.. men vi har en grund lagt nu och om några tackar nej så blir det mer plats till oss andra *ler*

vi har inget tema men färgerna vitt, ljusblått och en tuoche av silver.

satt och surfade runt på blomstersidor igår och bestämde mig för att göra buketten själv.

• mrztigger

Bouncing Bunny:

det låter juh som ett kap.. då gör det juh inget att man köper den tidigare, itne om man kan ha chans att ändra om den.. jag är livrädd för att gå upp lr ner för mycket i vikt efter att jag köpt klänningen. jag skulle säkert rasa i vikt av nervositet för att inte kunna ha klänningen! *ler*

igår pratade jag med den andra tärnan och frågade om hon ville ställa upp och det ville hon. fast jag trodde inte att hon skulle säga nej heller *ler*
    då är mina två tärnor fixade och näbben, det e min dotter, hon är given. det mesta som skall planeras så här långt innan e klart. vad skall man göra nu? känns som om jag vill göra framsteg varje dag men jag vet inte vad jag kan planera längre... det känns lite tomt...

• mrztigger

vi skall ha ställningar för alla sittplateser samt vid oss, allt för att förebereda och inte stå där under regn sen, lr gassande sol som kan vara lika jobbigt *ler*

det var dock en bra ide med en samlingmapp. skall börja samla på mig frisyrer, klänningar samt buktter. skall göra min egen men måste ha ideer. helst skulle jag vilja köpa en bröllopstidning men dom e så dyra.

problemet med för många ideer är att jag ändrar mig hela tiden. hr en plan i huvudet,sen ser jag en skitsnygg bukett och vill genast ändra temafärgerna!! *ler* kommer bli en sån dära bridezilla *asg*

• mrztigger

jag vill gärna sy min så jag kmemr troligtvis leta efter modeller som jag gillar och sen sy upp en sådan. eftersom vi har ett utomhus sommarbröllop så skall jag ha en rätt så enkel klänning, kort tom och ev skall alal avra barfota så det kommer inte bli en jättekoplicerad och marängaktig sak. skall sy min dotters klänning oxå, hon skall vara min brudnäbb.

tärnorna vet jag inte än hur jag skall göra med. vet bara att dom skall ha ljusblåa klänningar men då mina två är väldigt olika figursmässigt vill jag inte klä dem i samma modell men jag vill att det skall se bra ut... sen vet jag inte om jag vill att de skall betala allt själv heller. ska prata med sdom lite senare in på bröllopet så kan vi komma överns tillsammans...

• mrztigger

vi skall ha ett vitt, blått med en touche av silver tema. det kommer gå i kläder, blommor, dukning samt häften. sen komemr vi itne vara nitiska men jag kommer se till att det följs så gott det går. på alla glasen skall det tex vara ett sivlerband knutet runt foten med gästernas namn. på detta sättet har vi borsplacering och så tappar ingen bort sitt glas på kvällen,. eftersom vi lånar glasen så e jag lite rädd om dem *ler*

bouncing bunny: hur långt har ni kommit?

• mrztigger

nyfiken brud:
    men va roligt *ler* hur mycket betalar ni för fotografen och vart skall ni gifta er och hur långt i planering är ni? jag är så tusans nyfiken på hur det går för alla andra *ler*

• mrztigger

här är det så att jag diskuterar med mig själv´och sedan bestämmer jag. pratar m m2b om lite sporadiska saker men i huvudsak får jag bara höra att jag får välja själv *ler* som det skall vara!

vita och det blåa har vi dock kommit överens om tillsammans så där fick jag inte välja, annars hade jag nog haft vinrött istället för blått men...

brunt och vitt är jädrans snyggt.. men det kan vara svårt att få in brunt på det övriga, blommor mm.

maten då? har bi kommit nånstans med meny och catering. vi ska laga maten själva och tårtan med.

Svar på tråden 28/7 2007