Inlägg från: mrztigger |Visa alla inlägg
  • mrztigger

28/7 2007

igår satt jag med ett block och gjorde detta till vårat bröllopsblock. jag klippte på kanterna så jag kunde få ett sådant där smart siffersystem så man kan få "mappar". vet inte om ni fattar men iaf! på detta sätter har vi alla papper på ett ställe och så kan jag skriva in mina ideer där och så. höll på i en halvtimme och räknade papperna så det blev jämt antal och allt *ler*

sedan har jag,enhälligt bestämt, att eftersom vi skall vara barfota skall jag och mina två tärnor få en pedikyr, på morgonen blir det troligvis.sedan tänkte jag ge dem vristlänk i tärnpresent.

• mrztigger

jag hopppas dom gillar det iaf... *ler* men det tror jag. den ena tärnan var tärna i sommras så jag skall kolla av med henne vad hon fick och aså skall jag luska lite *ler*
    enda kruxet med att vara barfota är när man väl kommer in och skall ha middagen. men då tänkte jag nog köpa mig ett par fina vita stövlar som jag kan ha under festen. dom behöver juh inte vara dyra men lite snygg vill jag vara *ler*+ att min syrra, den ena tärnan, blev lite vissen på iden med barfota eftersom hon ansåg att detta var ett utmärkt tillfälle för att få shoppa skor! *asg*

• mrztigger

tidra star:

vi har gjort upp en liten halvbudget, men vi hoppas att inte överskrida 25 000, har inte råd med mer. men jag skall sy min klänning och brudnäbbens, tärnorna köper sina själva, fotograf, smink och frisör har vi gratis och det kommer kosta gästerna 100 kr per familj att komma. då behöver dom inte köpa presenter utan deras närvaro är present nog. sen OM dom vill sponsra vår resa kan dom sätta in en summa på vårat konto.

vi har kommit fram till 50 vuxna och 3 barn, det får inte plats med fler i vendelsö bygdegård *ler* så det får inte komma fler..

vad snabba ni är med inbjudingskorten. jag som tyckte att vi var ute i god tid att ens fundera över dem nu. vi kommer skicka ut i mars?

när skickar ni andra ut era inbjudningar?

vart skall ni gifta er föresten?

• mrztigger

nencer:
    när jag började kolla runt här inne kändes det som mo jag var helt ute och cyklade men det lagt sig nu. men jag kan bli nojjig när alla verka ha köpt klänning lr iaf bestämt sog för vilken och börjar beställa inbjudningskort och allt. men som sagt, lite kan man ta det i sin egen takt och det beror juh helt på hur stort man skall ha det..

dessvärre får vi nog skära ner lite på omkostnaderna eftersom sambon fick sparken nu i veckan.

• mrztigger

igår började vi smått prata om allt som skall läggas ut. räkna ut matkostnaden och så vidare. ska ha ett så billigt bröllop som möjligt men som vi båda är nöjda med... det går inte ihop i min värld men *ler*

ska börja kolla efter min klänning oxå. syrran ska med mig till syaffärer och kolla mönster, ska sy min klänning själv. ev vill ja sy tärnornas oxå men jag måste nog hejda mig någonstans.

sen har jag faktiskt börjat kolla upp fotografer till morgongåvan. tänkte nog ta lite sexiga ilder och göra en secret box. tror det kommer uppskattas!

• mrztigger

vi kan inte ta mer än 50 st då lokalen inte räcker för fler så vi har bara bjudit familj och närmaste vänner. sen gar vi 4 platser över till eventuella gäster, om vi träffar några som vi blir riktigt bra vänner med.

vi har inte ens börjat kolla ringarp å allvar ännu, vi ska ta det sen. jag vill ha liknande som förlovningsringarna, gillar när saker är symetriska *ler*

• mrztigger

en secret box är en liten hemlig låda som du ger din blivande samma morgon då ni gifter er. den innehåller bilder på dig när du är lite ja... sexig! det är lättklädda bilder och visa vill ha det mer porrigt, vissa har bara närbilder av rumpan och.. ja.. det är valfritt. jag ville ha svart vits bilder på mig i snygga underkläder, lite 40tals pinuppa *ler*

• mrztigger

det är vad jag vet en mycket uppskattad present *ler*

idag frågade jag min mamma om hon ville vara värdinna på bröllopet. det ville hon gärna så nu kan jag bocka av den uppgiften. sedan frågade jag min lillebrors flickvän, även makeupartist, om hon ville sminka mig och mina tärnor, även hon tackade ja.. gratis oxå!! vill få det så billigt som möjligt juh. har även blivit rekomenderad ett rött vin på systemet som är tokbilligt och gott. skall kolla upp det..

i början gick all planering snabbt och roligt men nu börjar det bli slut på uppgifter att göra och planering ligger lite still.. lite trist men det kommer mer sen, jag vet.. men ändå...

• mrztigger

kommer inte ihåg vad den hette, mamma vet, ska kolla med henne sen. den är tydligen lättdrucken och bra..

ush... nu börjar ideerna tryta och skall jag vara riktigt ärlig börjar tanken på bröllopsplaner få mig trött...

• mrztigger

vi skall ha ljusblätt, vitt samt lite silver.
    borddekorationer kommer vara blommor, ljus och ja... själva dukningen kommer jag föröka få lite som dekoration. desto snyggare desto bättre. på alla glasen kommer vi ha silverband med alals namn på så alla vet vilka glas som är deras under kvällen. + att vi vet vem som har sönder dem.. mohaha *ler*

bakom oss kommer vi även hänga upp regnbågsflaggan.

jag skall börja kolla efter klänning oxå. såg en sån snygg klänning i mammas damernas värld, ska nog kopiera den..

Svar på tråden 28/7 2007