28/7 2007
tyvärr handlade jag massa saker igen. pärlor... fy skäms på mig. men jag kunde itne låta bli
tyvärr handlade jag massa saker igen. pärlor... fy skäms på mig. men jag kunde itne låta bli
på interet lr i affär, viste inte att dom hade affär i så fall *ler* skall börja brodera idag med pärlorna. blir ett heltidsjobb så det är mycket att brodera.
det där med spetstyg från ikea har jag flera meter av. köpte det för länge sen, det var billigt så handlade jag massa! har fortfarande inte aanvänt det men i min fantasi kan jag tänka ut MASSA roliga saker att sy..
hej PiaAnd
du e så välkommen så..
hur långt har ni hunnit då?
vi har kommit rätt långt. alla är tilldelade sina uppgifter, allt e bokat, ringar utsedda, kläder skall jag sy så det håller vi på med. det vi gör nu är att köpa in lite småsaker till festen och allt. för att jämna ut utgifterna lite.
det vi inte riktigt är överens om ännu är gäster och vilka som skall få äta middagen.
vi måste fortfarande hitta musik! ska gifta oss utomhus och vill ha levande musik under cermonin. sen på festen skall vi ha Ipod och sterio. billigast. vi är ute efter ett billigt bröllop.
varför har ni valt detta datum? vi valde för att det var våra siffror, 28 är mina och 7 är sambons (fast först ville vi ha 070707 men bygdegården var bokad då)
jag och min ena tärna( storesyrran) var inne och köpte mönster till min klänning förra veckan. då bestämde vi även att vi skulle sy hennes klänning samt den andra tärnans. jag är lite anti just nu men det beror bara på ekonomiska svårigheter som vi int var beredda på så.. allt kostar juh pengar. men det komemr snart tillbaka.
vi skall ha vitt, blått och silver.
vi har ännu inte musiken fixat. måste hitta nån som kan sjunga och ev spela gitarr. sedan vill jag åka och kolla på stället där vi skall gifta oss men hon verkar totalt snurrig. har ringt flera ggr och hon hör inte av sig. vi har bokat och har kontrakt på det men ändå. vill reka lite innan.
eftersom jag är sjukskriven så kan jag syssal med rätt mycket men nu har jag blivit lite trött på bröllopet och all planer, behöver ltie vila tor jag och sen lite inspiration.
när skall ni skicka ut inbjudningarna?
vi8 hade tänkt oss mars. det gör inget om vissa inte kommer, det var vår första tanke. det är så många vi måste bjuda och jag har gärna ett litet bröllop.
fast oväder får man alltid stå ut med antar jag. jag räknar med allt! vi skall vara utomhus så vi måste räkna med regn *ler* lr strålande varm stekande sol!
idag har jag broderat pärlor.. hela morgonen. är lite trött i fingrarna men skönt att ha det gjort. det är ett tygstycke som skall sitta på klänningen som jag broderar dit.
vi kör juh utomhus så jag vill inteha för mycket. komemr ha en kort klänning och ett diadem av blommor. inte en stor krans utan små blommor bara. jag har itne vågat börja sy på klänningen ännu, tänker inte göra det förren i feb-mars. min vikt pendlar rätt och jag vill inte ha den för stor lr för liten när dan väl kommer.
vi har precis bestämt att bjuda in fler till cermonin! jag har beastämt det med andra ord. ville ha fler i min släkt där men vi kan int ta in fler till middagen så dom får gå hem efter cermonin men det gör inget. dom blir nog bara glad om dom får komma. så nu är vi 50 till middagen och 80 till cermonin.
jag har hamnat i ett bröllopsttorka fenomen. orkar inte heller. känns så långt bort. gjorde allt i början och nu finns det inget kvar att göra. sen fick jag sparken och har blivit sjukskriven vilket inte mutrnar upp mig direkt, har säkert mycket med det att göra oxå..
vi kommer skicka våra i början av feb. alla skall planera semster o allt juh. det man kan göra om man inte vill skicka dem så tidigt är att skicak ett save the date kort i form av julhälsning. två flugor i en smäll.
just nu ligger bröllopsplanerna på lä. jag blev arbetslös och fick jobb igen, vi har köpt rad hus och behöver renovera, vi försöker skaffa barn men det går långsamt. så vi orkar inte med bröllopet nu på ett tag. men vi har ringarna valda, indo nordic! och kläderna skall jag sy.
vi har ändrat tema! vi skall nu ha tema pickninck, vilketinnebär att oxfile yts ut mot ungsbakad kycklingfile, potatisgratängen byts mot potatissallad. våra enfärgade ljusblå löpare kommer bytas ut mot picknickrutiga blåa dukar ist. sen..det bästa. vi kommer äta på pappertallrikar! lite billigare för oss efteraom vi gör all mat sjkälv + att det är lite roligare.
jobbet var en dröm... än så länge iaf *ler* men kul e det.
usch vad alla bara ringer och klagar.. lite trött blir man men samtidigt påminner jag min själv om att jag har ett heltidsjobb och att vi kan sluta oroa oss över ekonomin. vi behöver itne ställa in bröllopet!! weeee.... nu skall det bara betalas tillbaka att skulder vi dratt på oss. men jag har jobb!!
nu börjar tom bröllopsplanerna bli roliga igen. min torka har slutat och snart skall jag hem och laga pannkaka.