Inlägg från: summergirl |Visa alla inlägg
  • summergirl

Tråd för fattiglappar

Jag efterlyser en tråd för oss med begränsad ekonomi.Som inte ska ha ett bröllop för 150000 utan för typ max 30000. Som måste kämpa för att få det att gå ihop eller kanske till och med låna..Finns det fler såna här? Vore hemskt kul att utbyta tips och ideer..

• Svar på tråden Tråd för fattiglappar
  • summergirl

Nä vi vill nog inte heller låna men fattas det en liten slant så gör vi nog det. Typ några tusen eller så.Vi har nog satt vår budget runt 20000 ungefär(om vi ska vara hemma).

• summergirl

7juli
    Hur har ni tänkt er att erat bröllop ska se ut? Hur många gäster osv?

• summergirl

Måste säga att den där ideen att alla går på resturang men att var och en får betala själva lät kanonbra! Annars undrar jag om någon vet hur mycket alkohol det kan tänkas gå åt om det är ca 45 vuxna? Funderar på mousserande vin att skåla i först, sen vin o öl till maten , avec till kaffet och sen sprit.Detta är bara en tanke, vi har även pratat om att skippa alkoholen.

• summergirl

Vet faktiskt inte.. Det brukar vara så på de bröllop jag varit på.Hur kan man ha det annars? Fortsätta bjuda på öl och vin, inte bjuda mer eller låta gästerna ta med sitt eget?

• summergirl

Hej allihopa! Idag har vi faktiskt preliminärbokat en lokal! En jättemysig sådan.. Loftet på en gammal lada, med bjälkar i taket osv.. Enda kruxet är att man inte kan ha några levande ljus, snyft. Vore kul att höra hur långt alla andra har kommit i planeringen,när ni ska gifta er och vilken typ(förutom billigt) av bröllop ni har tänkt er. Vi kan fortfarande ändra oss(veliga som vi är) men så här ser det ut just nu:
    *Datum spikad=30/6 07
    *Typ av bröllop= Enkelt, typ logdans, gärna med levande musik
    *Mat= Kallskuren buffe
    *Klänningen köpt
    *Tärna tillfrågad
    *Lokal bokad
    *Kyrka bokad

• summergirl

Var är ni alla små fattiglappar?

• summergirl

När är er stora dag Klara stjärnljus?

Svar på tråden Tråd för fattiglappar