• summergirl

Tråd för fattiglappar

Jag efterlyser en tråd för oss med begränsad ekonomi.Som inte ska ha ett bröllop för 150000 utan för typ max 30000. Som måste kämpa för att få det att gå ihop eller kanske till och med låna..Finns det fler såna här? Vore hemskt kul att utbyta tips och ideer..

• Svar på tråden Tråd för fattiglappar
  • AnnaHBG

Japp! Vi tänker oss runt 30 000 kr för bröllopet för ca 60-70 gäster. Vi vill dock ej låna några pengar utan har bestämt datom om 18 månader vilket gör att vi kan spara ihop lite deg..

• summergirl

Nä vi vill nog inte heller låna men fattas det en liten slant så gör vi nog det. Typ några tusen eller så.Vi har nog satt vår budget runt 20000 ungefär(om vi ska vara hemma).

• 7 juli 2007

Låter som en tråd för mig. Har verkligen inte många kronor att lägga på bröllopet. Får försöka spara så gott det går. Inte alltid så lätt med två små barn. Skulle det fattas så blir det en tripp till banken, tyvärr. Förhoppningsvis klarar vi oss utan att göra det. Räknar med att få tillbaka en del på skatten nästa år...

• zooran

En tråd även för mig!!!
    Måste dock säga att jag gillar tanken på ett "billigare" bröllop! Skulle nog valt det även om vi hade mer klirr... :)

Har en budgett på 30.000:-.
    Ca. 150 gäster till festen.
    Ska ha skitroligt med dans, spelningar, underhållning, hembakade pajer (vänner hjälper oss fixa, och bjuder på pajerna istället för att ge oss presenter), tårta och massa glädje.
    Vi ska dessutom börja med en brakfrukost på bröllopsdagen för de "50 närmaste", även detta hjälper folk oss att fixa, men vi betalar.

Tror budgetten kommer hålla. Största tjuven är kläderna...

Så ja, stort men billigt! Det går.
    Vi har dock alkoholfritt, vilket ju hjälper plånboken att överleva.

Lycka till ni alla!

• zooran

Jo... De 30.000:- inefattar allt (frukost, fest, lokal, kläder, ring etc) - utom resa. Förhoppningsvis hittar vi en sista minuten, men då överstiger det 30.000.

• Gumsigos

Faktiskt vet jag inte vad vårt bröllop kommer att kosta direkt, utan vi tar lite efter hand. Vi kommer att vara hemma, vigseln på logen och festen i gamla grisahuset.

Maten gör vi själva, spriten från Tyskland. Det vi har kvar att fixa är dukar, servetter o lite ljus. Porslin är fixat men ska hyra stolar och bord. Han tar sin kostym som han har sen innan, köper bara ny skjorta och plastrong. Ska sy västen till honom. Jag fick min klänning gjord i Kina. Ska fixa dotterns där med, liksom min cape. Sonens kostym vet jag inte än troligen på ebay.

Perfekt om man kan få hjälp av familj o vänner, tyvärr har vi inte det, men jag tror att det fixar sig ändå.

• summergirl

7juli
    Hur har ni tänkt er att erat bröllop ska se ut? Hur många gäster osv?

• Andie

Detta är verkligen en tråd för mig! Jag har läst var enda budget-tips tråd på BT.
    Vi kommer troligen ha runt 85-100 gäster. Och vi har tänkt oss en budget på högst 25.000:- och det är inte ens säkert att vi hinner spara ihop till det.

Så då har jag en fråga till alla er som måste hålla lite hårdare i plånboken. Hur har ni tänkt er, bjudbröllop eller en liten kuvertavgift?

• Fru Cinderella

Våran budget ligger på typ 16.000, lägst här än så länge då :)

• 7 juli 2007

Summergirl:

Det blir ca 65 gäster. Buffé har vi bestämt oss för, blir billigast så.

Sen blir det att åka till Tyskland o köpa sprit. Har kollat en lokal i närheten som kostar 2000 kr för hela helgen.

Svar på tråden Tråd för fattiglappar