Inte så förtjust i ordet fattiglapp, för budgeten för bröllopet behöver inte var stor även om man har pengar. tycker inte de två hör ihop, särskilt som det är så att "den som spar han har". Men hur som haver... Vår budget ligger på ca 27-30k.
Finns massor av budgettips. dom flesta har säkert redan dragit, och som ni alla vet är god efterforskning verkligen A och O för att hålla nere priset.
Så mycket tid underlättar ju när man letar och man hinner se ett par reor då.
Kontakter är ju också bra, det pressar ner priserna lite.
Men tänk efter noga vad ni verkligen vill ha och prioritera dom inköpen. sånt som inte spelar så stor roll när dagen är slut skall man ju inte lägga så mycket pengar på.
men lite konkreta förslag då....
-Gästbok: Superfin vit finns på plantagen för 99kr.
-Servetter: Finns billiga jättefina på både plantagen och öb
-Klänning: Går att beställa från china, finns flera billiga alternativ där.
-Ringarna: Kolla in t ex guldgruvan och vigselbutiken, dom har fina billiga ringar. Guldgruvan kan även göra egna ringar. Jag har själv köpt dom stenar jag vill ha till min egen designade ring på ridderborg (passade på under deras rea under augusti)Sen är det guldgruvan som tillverkar min ring.
-Middag: kolla hembyggdsgårdar, man kan göra själv o ha hemma. Catering, man behöver inte ta allt på catering utan kan köpa upp och göra en hel del själv och sen kompletera med catering.
-Smycken: Kolla på nätet. Ebay är det många som gör fina klipp på.
-Skor: Passa på under reorna. Har man valt en lång fotsid klänning så kanske skorna ändå knappt syns, bättre då att sattsa på bekväma skor.
-Inbjudningskort: Tänk vad mycket man kan göra själv med en dator och en skrivare. köp lite sidenband och knyt runt eller klistra en torkad pressad blomma på framsidan. enkelt och billigt då man kan ge sig ut i naturen och plocka material själv.
-Blombuketter: Binda själv eller vän som är duktig på det? Det är inte så svårt, har själv provat och väljer man ganska stora blommor så går det lättare. Sisal (vet inte hur det stavas) säljs just nu billigt i olika färger på plantagen, själv köpte jag lila i går och tänkte prova med.
så det var några stycken, har säkert fler, får återkomma.