• summergirl

Tråd för fattiglappar

Jag efterlyser en tråd för oss med begränsad ekonomi.Som inte ska ha ett bröllop för 150000 utan för typ max 30000. Som måste kämpa för att få det att gå ihop eller kanske till och med låna..Finns det fler såna här? Vore hemskt kul att utbyta tips och ideer..

• Svar på tråden Tråd för fattiglappar
  • KlaraStjärnljus

Smart! Det måste jag skriva upp!

• Jenny i England

Ni har namnt det tidigare men EBAY ar mitt absoluta basta budgettips! Vi hade ett dyrt brollop men det hade blivit annu dyrare om jag inte fyndat pa ebay! Man kan hitta det mesta, och allt jag kopte var sprillans nytt (fran tillverkaren)

Detta kopte jag pa ebay:

*Klanning uppsydd fran Kina av Cinderella, 2700 kr for den modell jag ville ha, mattbestalld, snabblevererad (21 dagar)

*Underkjol bestallde jag fran Ukraina, 200 kr med 3 rings underkjol

* Sloja kopte jag fran USA, med Swarowski kristaller, 200 kr

* Harforlangning, jag kopte clip in har for cirka 300 kr och det blev jattesnyggt, frissan lockade det och jag kan aven anvanda det igen!

* Stort vitt paraply (men som tur var regnade det inte!), 100 kr

Allt hade kostat flera tusen mer om jag kopt i affar. Harforlangningen ville min frissa ta 2000 kr for t ex.

• 7 juli 2007

Dum fråga kanske: men vad är en secret box?
    Är det fotografier som man ger mannen eller?

• Fru Cinderella

7 juli 2007

Det är en fotografering i lite sexigare kläder som man ger tills in man i morgongåva..

• summergirl

Måste säga att den där ideen att alla går på resturang men att var och en får betala själva lät kanonbra! Annars undrar jag om någon vet hur mycket alkohol det kan tänkas gå åt om det är ca 45 vuxna? Funderar på mousserande vin att skåla i först, sen vin o öl till maten , avec till kaffet och sen sprit.Detta är bara en tanke, vi har även pratat om att skippa alkoholen.

• Lena+Mattias=sant

summergirl: varför sprit efteråt?
    per person ca 1.5 dl mousserand till skålen
    1.8dl till förrätt eller efterrätt och 2.5dl till varmrätten. ca 4-6cl till avec

• summergirl

Vet faktiskt inte.. Det brukar vara så på de bröllop jag varit på.Hur kan man ha det annars? Fortsätta bjuda på öl och vin, inte bjuda mer eller låta gästerna ta med sitt eget?

• 7 juli 2007

ok. Tack så mycket, låter ju mycket trevligt.:)
    Undrar vem som ska fotografera bara?

• Lena+Mattias=sant

Jag tycker inte du ska låta gästerna ta med sig eget, bättre med en betalbar isåfall. Med sprit kan det bli risk för fylla. Öl och vin innehåller mer vatten så det bruakr det vara lugnare med.

• Fru Cinderella

Jobbigt också om gästerna ska ta med sig själva, vart ska man förvara allas dricka?

Svar på tråden Tråd för fattiglappar