Tråd för fattiglappar
Våran budget ligger på typ 16.000, lägst här än så länge då :)
Våran budget ligger på typ 16.000, lägst här än så länge då :)
Vi skippar allt traditionellt (nästan).. ska åka till Gränna/Visingsö och ta båten över till Visingsö där vi har vigseln på en strand.. (åker häst o vagn efter båtresan föressten, där alla får plats), efter vigseln skålar vi i skumpa innan vi tar samma väg tillbaka.
Där äter vi alla på restaurang där man själv betalar.. känns inte lika hemskt som att ha kuvertavgift. Eftersom alla reser sjävla och bestämmer vad de själva vill äta... kommer även välja en restaurang med varierande priser..
Vi lägger ner mest pengar på ringarna, eftersom det är dem man ska ha hela livet.. annars
* Gör hår och smink själv, samt manikyr själv.
* Köper klänning från kina
* Köper hans kläder på dressman
* Har en enda ros som brudbukett (tycker för övrigt att det är mycket snyggare än en stor konstlad bukett som man försvinner bakom, men det är bara min åsikt)
Hmm.. vad mer..
eftersom vi åker bort o har ett sånt litet bröllop behövs inte heller gästbok, festprogram etc.. sparar inte lite där.. ingen dukning heller..
* Kommer inte skåla i champange, utan i plastglas..
* Kommer ha en nästan gratis fotograf från fotosidan.se betalar bara en liten symbolisk summa.. sen får vi bilderna på cd.. o han får använda dem i sin portfölj.
Hmm...
* Resa får vi i ett med bröllopet!
Skriver till lite mer om jag kommer på.. är det något specifikt ni vill ha tips på hur man kan dra in summan på så hjälper jag gärna till med idéer..
7 juli 2007
Det är en fotografering i lite sexigare kläder som man ger tills in man i morgongåva..
Jobbigt också om gästerna ska ta med sig själva, vart ska man förvara allas dricka?