• soomzy

Yasmin

Hejsan!
    Jag har fått recept på Yasmin idag och ska börja äta dem nästa vecka. Anledningen till att jag fick dem är för att jag har alldeles för torra slemhinnor samt är tjurig och deprimerad jämt. Jag åt Desolett förut och är nästan helt säker på att det är pga dem. Innan åt jag Neovletta men fick tyvärr huvudvärk av dem. Annars var de helt underbara.
    Men det sägs att man kan få svampinfektioner av Yasmin. Jag vill gärna höra från alla som har testat Yasmin om vad ni tycker om pillerna. Yasmin är tydligen min sista chans. =)

• Svar på tråden Yasmin
  • soffan80

har med yasmin, har bytt flera gånger så dessa är med min sista chans.
    Alla andra har jag mått dåligt av, humörsvängningar och psykiskt, dessa är inte bättre än nån av dem andra men efter har ätit cerazette i 4 månader så funkar dom, men har märkt av flera dagars huvudvärk av dessa, så det bli väl snart byte igen

• pickolina

Man kan få svamp av ALLA hormonpreparat det är inget specifikt för just yasmin...

Yasmin var det sista pillret jag åt innan jag gav upp... Kommer nog aldrig börja med p-piller igen... De påverkar kroppen för mycket. Både fysiskt och psykiskt...

Hoppas du har bättre lycka...

• Ruby Jo

Jag gick upp 10 kilo när jag åt yasmin.....

• marcusforever

Jag fick problem med ena örat av Yasmin. Det finns visst nån ytters sällsynt biverkning som har med öronen att göra. Så tänk på det ifall du märker nåt konstigt. Annars var de bra för mig.

• jocelyn

Yasmin sedan 5 år tbx. Inga biverkningar!!!

• Hallonsylt

jag har ätit Yasmin i 4 år och jag tycker att de fungerar jättebra. De enda p-piller som jag inte blir pmsig av eller får mensvärk av. Som ett extra plus så gick jag ner 3 kg när jag började med dem, samtidigt som brösten blev en storlek större.

• Eriksberg

Jag har ätit Yasmin i fyra år och det är de bästa jag har ätit. jag har inte kännt av några biverkningar alls, humöret har inte påverkats och jag gick snarare ner i vikt när jag började med de. Kan verkligen rekommendera de!

• Mimsan81

Jag har ätit Yasmin i 4 månader nu. Fick dem pga att de kan hjälpa mot akne. Jag kan verkligen rekommendera dem! Har fått finare hud och känner inte av några andra biverkningar, inga svampinfektioner heller.

• Sayurii

Jag fick också yasmin utskrivet pga torra slemhinnor, men jag vet inte om jag märker att de inte är lika torra nu..
    Inga problem med pillren iaf!

• Mycket långt kvar

Pickolina: jag har för mig att jag läst att du var en av p-pillerförespråkarna tidigare, vad fick dig att ändra dig? Fick du torra slemhinnor? (Ursäkta den privata frågan, du måste inte svara)

Svar på tråden Yasmin