• pickolina

Yasmin

Man kan få svamp av ALLA hormonpreparat det är inget specifikt för just yasmin...

Yasmin var det sista pillret jag åt innan jag gav upp... Kommer nog aldrig börja med p-piller igen... De påverkar kroppen för mycket. Både fysiskt och psykiskt...

Hoppas du har bättre lycka...

• pickolina

Mycket långt kvar
    Stämmer bra det!.. Ingen fara, fråga på du bara.. :)
    Jag bestämde mig för ett tag sedan att sluta med alla mediciner jag tog, inkl p-piller, för att se hur JAG mådde helt opåverkad. Det var en befrielse... Efter ett tag tyckte jag att det var dags att fixa ett bra preventivmedel och hämtade ut p-piller för att börja igen... Jag stod bara ut i tre dagar. Jag mådde illa, jag hade ont i huvudet, jag blev deppig och jag fick svamp eller obalans i underlivet (vet inte vilket)... Pest och pina! Å inte förrän då insåg jag vad hormoner gör eller kan göra... Jag vet att de säger att det är övergående men jag kände att det inte var värt att må så dåligt i flera månader sedan började jag även undra om biverkningarna verkligen försvinner eller om man bara vänjer sig vid dem, med tanke på att jag mått så himla bra utan dem....

Hur som helst, jag blev avskräckt...

• pickolina

Marskatt
    Det kan vara att du är helt utan men det kan även vara tillfälligt... Man kan ha problem LÅNGT efter man slutat med hormoner. Men som sagt, det finns många som har bättre hy när de äter hormoner än när de inte äter hormoner. Hur man själv fungerar måste man själv försöka lista ut. Dock brukar ju exempelvis p-sprutan vara en preventiv metod som ger ökad akne, eftersom det enbart är gestagen och ej innehåller östrogen. Det är ju de östrogena p-pillerna som oftast ger bättre hy.... Så kanske är det tillfälligt.

Min hy blir aldrig dålig direkt efter jag slutat utan det brukar komma efter 6-9mån efter jag slutat...och sedan håller det i sig ett tag...men till slut lugnar det sig igen....

Du kan ju prova antibiotika istället exempelvis.

• pickolina

Tja, jag har då alltid fått betala för mina p-piller/mini-piller, sedan jag började vid 14års ålder tror jag... Däremot var de KRAFTIGT rabatterade tills man fyllde 23... Efter det så går de fortfarande på högkostnadsskyddet, så rabatt får man ju alltid... Däremot så går Yasmin inte på högkostnadsskyddet och det är anledningen till att de blir dyra.

Så har det fungerat där jag bor i alla fall... :)

Svar på tråden Yasmin