• corinne

Sent om sider en massa foton från aug-bröllop!

Hej brudar!

Tänk vad tiden går, jag gifte mig augusti 2005 och hade stora planer på att lägga in braiga listor med tips och bus och annat när dagen D hade varit. Tänkte såklart även skriva en lång och rolig redogörelse för dagen men... här är jag nu ett år senare!

Vill iallafall att ni skall få chansen att se hemsidan som vi slet så med. Gå in på www. emtfors. se och sedan vidare på bröllop

Lite inspiration av fotona kanske ni kan få iallafall!

Kramar Karin

• Svar på tråden Sent om sider en massa foton från aug-bröllop!
  • corinne

Tack, tack! Kollade igenom korten själv nu när jag kom mig för att gå in här igen, och mmmm vad härligt det känns att tänka tillbaka!

Roslagsbrud:
    Klänningen var en KiK-modell.

• corinne

Oj, tack! Vad gulliga ni är!

Lilltrolle:
    Visst hade vi en duktig fotograf men det är faktiskt inget gjort med fotona. Vi hade tur med himlen helt enkelt!

• corinne

Tårtan köpte vi från "En liten smula" i Norrtälje. Cafét har fått utmärkelsen Sveriges bästa för något år sedan och Therese som äger det brukar vara på TV lite då och då. Just det, en bok har hon gjort också, som heter just "En liten smula".
    Priset har jag lyckats förtränga. Den gick på en del men var fantastiskt god (å fin, tycker jag) och eftersom vi inte hade någon efterrätt ville vi ha något extra!

• corinne

0609096:
    Grattis till en alldeles nybliven fru! Vad nyfiken jag blir, nu måste du lägga ut några foton iallafall så jag får se. Låter som du var kanonsnygg ;)

• corinne

davesbrud77:

Jag kan försöka... man har pappersassietter som man förberett med hål för öronen, sockerbitar, 2 snapsglas i plast och en påse. Vi hade tejpat fast påsen med allt i under stolarna.

I påsen fans även en text att sjunga. Vet att det finns olika texter och melodier. Vi körde med att man hela tiden sjöng tex "Vi är så glada, vi är så glada, vi är så glaada så glada idag, javisst är vi glada, javisst är vi glada, javisst är vi glaada, så glada idag!" Melodi: Ja må du leva. Innan man sjöng detta hade man satt påsen på huvudet.

Innan vers två som alltså hade i princip samma text men med en annan melodi (minns just nu inte vilken tyvärr) satte man på papperstallriksöronen. Innan vers 3 sockerbitständerna och vers 4 snapsglasögonen.

Ruskigt kul men hur mycket skratt som helst! Ett tips dock är att avverka de känslosamma talen från mammor och pappor först om man tror att det blir sådana. Vår toastmaster körde detta på en gång för att öppna festen och när sedan snyfttalen kom blev det förstås lite lugnare igen.

En sak till: Håll högt tempo trots att det självklart kan bli lite halvknackig sång pga att alla skrattar. Vänta inte in så alla är med för då blir det för utdraget (och vissa skrattade så de grät, så då hade vi fått vänta länge :)

Leken brukar funka utmärkt på t ex kräftskivor eller midsommar så om ni vill kan ni ju repa innan! Lycka till!

• corinne

Hm, jag skall rota lite hemma och se om jag hittar text och melodi till den variant som vi körde. Hör av mig i morrn igen.

• corinne

Tack föresten! Japp, det var den härligaste av härliga dagar :)

• corinne

1)Töm påsen och sätt den på huvudet som en toppluva!
    Melodi: Ja må han leva.
    "Vi är så glada - vi är så glada - vi är så glaaada så glada idag - javisst är vi glada - javisst är vi glada - javisst är vi glaaada - så glada idag!"

2) Sätt tallrikarna på öronen och sjung!
    Melodi: Oh my darling Clementine.
    "Vi är glada - vi är glada - vi är glada just idag. Vi är glada - vi är glada - vi är glada just idag."

3) Sätt nu sockerbitarna under överläppen och sjung!
    Melodi: Gubben Noak
    "Vi är glada - vi är glada - vi är jätteglada. Vi är jätteglada - vi är jätteglada. Vi är glada - vi är glada - vi är jätteglada."

4)Sätt nu snapsglasen på ögonen och sjung!
    Melodi: Happy Birthday.
    "Vi är glada idag - vi är glada idag - vi är glada idaaaag - vi är glada iiiidaaaag!!!

Puh, varsågoda! Vet att det även finns texter där man inte sjungar samma strof utan nya små visor för varja vers men de har jag tyvärr ej sparat. Lycka till!

Svar på tråden Sent om sider en massa foton från aug-bröllop!