min sambos datorspelande går före allt
Min sambo och jag har varit ihop i snart 5 år. Vi båda är 26.Han är verkligen så himla go och har så otroligt vackra ögon och ett underbart skratt. Alla fina stunder vi har haft är värt mer än alla pengar i världen. Det som gör att jag vet att han är den rätte är för att jag alltid vill ha mer av honom. Det sorgliga i allt detta är att jag får för lite av honom därför att det finns en specifik sak som kommer emellan oss-datorspelande. ´
Det handlar inte om spelande 1-2 timmar om dagen utan om hela dagar och nätter. Vissa dagar ses vi inte många timmar alls för att han är instängd i datarummet och spelar. Det jobbigaste är när han periodvis vänder på dygnet och går och lägger sig kl 7-8 på morgonen och stiger upp kl 18. Många, många ensamma nätter har det blivit. Det hjälper inte vad jag säger heller för då drar han öron åt sig.
Jag har aldrig upplevt ett missbruk men jag kan tänka mig att detta kan klassficieras som ett sådant. Just därför att när vi är bortresta och han inte har tillgång till datorspel umgås vi som aldrig förr och han sover med mig på natten. Allt fungerar hur bra som helst då. Men när vi kommer hem igen blir det samma sak igen och han försvinner in i sitt spelande. Eftersom jag vet hur bra det kan vara saknar jag honom så enormt och det gör ont i hjärtat.
Det jobbiga i detta är att spelandet går före allt annat. Ibland äter han inte på två dagar. Spelandet sätter också stopp för att vidareutveckla vårt förhållande såsom barn, hus osv. Inte kan man ha barn när barnets pappa ligger och sover dagarna i ända.
Kanske nån känner igen sig och kan ge råd. Vill ju bara att allt ska bli bra.