min sambos datorspelande går före allt
Där har jag varit och när han spelade 40 h i veckan- lika mycket som han också var borta på jobbet så fick jag nog, för han kunde inte sluta. Tillslut åt vi itne tillsammans längre, eller la oss om kvällen och sov ihop eller såg film tillsammans, han skulle alltid "Groupa" för att nu var de andra "online" och tillsammans med dem spå "Levlar" man så fort.... bla bla bla....
Jag gjorde precis allt, jämt och ständigt i hemmet.
"Diska? Måste jag diska så vet du att jag blir på dåligt humör, för ajg tycker inte om det, och då kommer det ju bara gå ut över dig..." så gick han och spelade.
När han kom hem efter jobbet, slängde väskan på golvet och gick och slog på datorn och skippade middagen man gjort, eller slängde i sig den och var sedan borta framför skärmen resten av kvällen.
Vi fick göra ett schema för hur han "fick" spela tillslut, för det var helt sjukligt. och att styra över någon är ju vansinnigt, det blir ju ingen lycklig av. Så började han förhandla. "Om jag dammsuger, då måste jag ju ha förtjänat mer tid att spela?!?"
Kärleken är blin heter det. Jag var blind ett par år, usch så dumt! Sedan åkte han ut med näsan före och ååååh vad skönt!
Nu har jag en sambo som gör saker med mig, som älskar att vara med mig, som lyssnar, förstår och intresserar sig för oss.
Jag vet inte hur du ska göra. Ni verkar ju ha det så bra annars, förutom detta spelande. Men visst är det ett missbruk. Tror faktiskt att man kan få hjälp med sådant. Men det beror ju på honom själv... vill han ha hjälp?
Jag vet själv hur daton slukar ens tid. Den är farlig...
Ja, det är min erfarenhet. Lycka till!