min sambos datorspelande går före allt
Jag tror din sambo är nära att bli spelmissbrukare (ifall han inte redan är det). Liksom alla missbruk så handlar det om ett flyktbeteende; flykt från sig själv, flykt från vardagen, flykt från krav, flykt från det svåra. Datorvärlden är en enklare värld att leva i än den verkliga världen och om han väljer att ta den enkla vägen - vad är det för kärlek? Vad vill han leva för liv egentligen? Vad skulle hända om inte du fanns och upprätthöll markservicen åt honom? Och framför allt - vad ger han dig egentligen? Det värsta med att leva med en missbrukare är att du kommer bli besviken om och om igen. Varför vill du leva med honom, när han ändå inte är närvarande, inte ser dig och inte vill utvecklas tillsammans med dig? Om han hellre vill leva med datorn än med dig, är han då värd dig? Jag brukar alltid säga att kärleken kan vara både underbar och svår, men fundera på vilket som överväger i er relation. Mår du oftast bra eller oftast dåligt tillsammans med din sambo? Och hur vill du leva ditt liv i fortsättningen? Har hans problem blivit dina? Lycka till, tjejen, någonstans inom dig vet du det rätta svaret!
Kolla den här länken, där finns mycket intressant info om spelmissbruk:
www.spelinstitutet.se/nyheter.asp