minus 5 kg
Här behöver jag vara med. Jag har gått och blivt fetar än nånsin...nä, jag har varit fetare, efter att jag fick barn tex, men ändå. Jag har gått upp ca 6 kg sen jag blev tillsammans med min nuvarande, och vi är nygifta (sen 1 månad). Han har också gått upp i vikt...
Mitt problem är MAT. Jag älskar mat, och jag äter både snabbt och mycket. Äter snabbt = hinner inte känna att det är dags att sluta äta
Om jag tar med en full matlåda till jobbet, äter jag upp allt. Skulle aldrig klara av eller ens få för mig, att sluta äta förrän det är slut...men visst älskar jag choklad, saltlakrits och sånt också...
Alkoholen är en bov också. Det blir lätt ett par glas vin i stort sett varje helg, nån öl, champagne osv...
Mitt jobb är relativt stillasittande, och hemma är det också svårt att röra på sig. Jag har en dotter som är snart 5 år, och henne kan jag ju inte lämna hemma ensam för att tex gå ut på promenad, och min man jobbar skift, så han åker tidigt på mornarna, eller som den här veckan - kommer hem vid 23-tiden. Dessutom har vi 3 stora barn (hans sen förut), så det är en del att pyssla med hemma. Jag jobbar ofta till kl 20, och är då hemma kl 20.30. Då är det becksvart ute, och jag är rätt trött efter en lång dag.
De kvällar jag är hemma känns det inte rätt mot någon att dra iväg, eftersom jag är borta så mycket ändå på kvällarna. Särskilt den lilla blir lidande av det, hon vill ju att jag ska natta henne också.
Ibland dricker jag en proteindrink till frukost, vilket brukar innebära att jag blir ashungrig innan det är dags för lunch. På kvällen på jobbet är jag både uttråkad och hungrig och det finns ofta bröd, smör och ost att tillgå...hur lätt är det att låta bli att ta en macka, eller två?
För att klaga ännu mer på hur omöjligt allt känns, så kan man ge sig f-n på att när det väl finns tid, så blir man sjuk...
PANIK!!!! Magen väller ut över låren när jag sitter på toan!!!