• Ansu

minus 5 kg

Hej, Nyanmäld till tråden ! Tänkte att jag måste kolla om det är någon mer än jag som behöver gå ner bara några kilon och jag upptäckte att jag var inte ensam!! Vad glad jag blev. Jag väger 69 kg och 172 cm lång och skulle vilja gå ner till ca 65 kg innan bröllopet. Jag har gått ner en del sedan i våras, ca 5 kg. Men har stått still i vikt sedan i sommras så nu måste jag försöka pressa bort de sista 4-5 kg.

Problemet är bara att jag tycker att jag lever ganska sunt men ändå händer ingenting Jag promenerar 2-3 dagar i veckan och jag rider minst 2 dagar i veckan. Jag försöker att inte äta allt för onyttigt, men jag är ju en "mackoman" mackor+kaffe till frukost är en nödvändighet. Men jag försöker att ta nyttigt bröd och nyttigt pålägg. Men det är väl bara att bita ihop.

Skönt att veta att man har er att skriva till som går igenom ungefär samma sak!!

• Ansu

Nu har jag varit ute på en 1 tim rask promenad. Så jag sitter och tar ett glas vatten en mandarin och skriver lite på BT innan det är dags för sit-ups och armhävningar. Puh!!

• Ansu

Har precis stoppat i mig rostade smörgåsar och te... så var den promenaden bortkastad

• Ansu

small town girl:
    tack, jo du har så rätt så rätt. Jag vet att det inte är bortkastat i sig, men man blir så trött på sig själv att man har så dålig karaktär. Men jag ska kämpa vidare och försöka ha en positiv inställning för det är nog en förutsättning för att få det att funka.

Det blev en promenad och lite situps och armhävningar även igår, och en nyttig yougur+musli istället för te och mackor. Jag vet att jag kommer inte att kunna ta bort te och mackor helt men om jag byter ut det någon gång ibland så blir det ivarjefall lite bättre.

• Ansu

Jag funderar på att gå med i Aftonbladets viktklubb. Någon som har erfarenhet därifrån ?

• Ansu

Vågen står still !!! Försöker att tänka på vad jag stoppar i mig och äta nyttigt och fettsnålt. Men motion har det blivit dåligt med den senaste veckan. och inte blir man glader när man tittar ut igenom fönstret och regnet bara häller ner..!!

• Ansu

Tack nångångså... ska kolla in netdoctor oxå. Det jag saknar på viktklubb är lite tips om kalorifattiga saker som man kan få äta när suget sätter in. Men jag har kanske inte riktigt lärt mig hitta ännu.

• Ansu

Gick med i Aftonbladets viktklubb förra veckan. Har gått ner 1 kilo på en vecka och känner mig motiverad för mer. Kan rekommendera någon form av viktklubb där man får skriva upp vad man har ätit så räknas det med automatik ut hur många kalorier. Lite pyssel att skriva in vad man ätit men man blir medveten på ett helt annat sätt vad det är man stoppar i sig.
    Men som sagt jag har bara varit med en vecka än, återkommer om några veckor så får vi se om jag fortfarande är positiv då

• Ansu

Härligt Lins, när man ställer sig på vågen och ser att det hänt något så blir man ju också extra motiverad att fortsätta.

• Ansu

Annan god mellis är: Färsk frukt + keso som man doftar över lite kanel över. Mumsens!

• Ansu

Alexaa: Det här med viktminskning är ju lite så, ibland rasar det av en kilon och man vet inte riktigt varför och helt plötsligt händer absolut ingenting också det utan att man förstår varför.
    Har du börjat träna också? Isåfall kan det vara så att du börjat bygga muskler i samma takt som du förbränner fett och då går det ju på ett ut. Men kroppen mår bättre och blir snyggare Ta på dig kläder som förut satt bra, och se om de blivit större, det är oftast ett bättre mätsätt än vågen. Lycka till och kämpa på !

• Ansu

Fettsnåla popcorn:
    1 dl opoppade popcorn
    ½ dl vatten
    salt

Lägg i en glas-skål med lock (tallrik funkar) och ställ in i micron i ca 6-10 min på högsta effekt. Tiden lite olika beroende på effekten på micron. De börjar inte poppa förräns på slutet av tiden.

• Ansu

Jippey, trodde inte att jag skulle ha gått ner något med nu har jag gått ner 2.2 kg sen på 3 veckor.

• Ansu

Här är det inte ett enda gram sedan förra veckan... men det ska det blir ändring på nu. ingen små ätning och ut och motionera varje dag... ja vi får se hur det ser ut på vågen nästa måndag..

• Ansu

Äntligen börjar det hända saker på vågen!!!
    -3,8 kg. Startviken låg på 69 kr och nu är jag nere i 65,2 kg och hade tänkt mig komma ner till 63 kr innan provning av brudklänning.
    Det är kännts tungt ett tag och jag tycker att jag har ätit rätt och motionerat men att ingenting hänt men nu har det tydligen börjat ge resultat.

Hej hopp!!

Svar på tråden minus 5 kg