• pickolina

minus 5 kg

Hej tjejer.. Vill bara skrika ut ett glädjetjut!!! :) Gått ner 5kg... Weee!!!! Mer ska det bli... Vad har jag gjort för att uppnå detta då, jo börjat äta omega-3 kapslar eftersom bra fett bränner dåligt fett och jag ogillar sådan mat som innehåller bra fetter.. *s* Sedan är jag suuupernoga med regeln att det inte får gå mer än 6h mellan måltiderna eftersom kroppen går i in i svältläge efter 6h... Äter fortfarande godis och precis den mat jag vill äta/tycker om (MYCKET kolhydrater)... Men regelbundenheten gör att jag inte blir lika sugen eller äter lika stora mängder... That´s it!... SÅÅÅÅ lycklig över min viktnedgång och att jag inte behöver banta eller ändra min kost.... :D

• pickolina

Buslinna
    Tack! Jag e så himla lycklig.. HOPPAS att det kommer fortsätta att gå så här bra.. :)

Jag äter 3-4ggr per dag, beroende på hur länge jag är uppe. Oftast blir det 3ggr per dag, eftersom jag inte jobbar just nu och oftast går upp ganska sent. Tiden mellan målen varierar lite beroende på hur min dag ser ut, men det får absolut inte gå mer än 6h, så jag försöker ligga på ungefär 4-5,5h mellan målen, beroende på när det passar bäst osv... Dvs jag äter inte en massa mellanmål och grejer som alltid rekommenderas. Det passar inte mig helt enkelt. Att inte äta efter 6 är en regel som jag tycker är totalt värdelös. Jag går upp i vikt om jag lever efter den..eftersom det går för många timmar mellan måltiderna då.. Däremot så ska man inte äta 2-3h före sängåendet.

Jag äter inte överdrivet bra nej.. Men det är väl ingen jätte katastrog heller, förhoppningsvis... *ler*

En dag kan tex se ut så här:

Frukost: 2st mackor till frukost. Ibland en grövre variant med ost på eller kanske en bättre variant av rostbröd med smör på (ej äkta smör). En kopp te med mjölk.

Lunch/middag: En ordentlig portion med köttfärs och ris, eller pasta och köttfärssås, eller en köttbit och ris/pasta. Tex... Det kan ju vara annat oxå så klart...

Kvällsmål: Samma som till frukost oftast.

Frukt och grönsaker lyser med sin frånvaro... *ler* Äter frukt i perioder och kanske tonfisksallad någon gång ibland men annars är jag dålig på sådant.

Det kan bli någon kopp te med mjölk under dagen oxå och kanske några chokladbitar tex... *ler*

Träning, nope..är så inaktiv man kan bli då jag inte ens jobbar... Fast jag försöker komma igång mer, tex simma en gång i veckan osv..men de här veckorna som jag gått ner har jag inte ens gjort det... Så jag hoppas på fortsatt framgång när jag inkluderar mer träning... :)

Eftersom jag alltid varit på gränsen till undervikt men gick upp 30kg pga depression så känns detta helt underbart! :) Men jag har en del kvar... Väger nu 67kg och är 163-164cm.

• pickolina

Oj, jösses vad lååångt det blev.. *ler* Hela mitt livs historia ser det ju ut som... :)

• pickolina

Att inte äta efter 18.00 menade jag alltså, när jag skrev "att inte äta efter 6"...

Svar på tråden minus 5 kg