Vinterbudget
Ja, som rubriken kanske antyder:
Ni som har gift er/ska gifta er på vintern, hur har era kostnader sett ut? Många säger ju att det ofta blir billigare med bröllop på vintern.
Ja, som rubriken kanske antyder:
Ni som har gift er/ska gifta er på vintern, hur har era kostnader sett ut? Många säger ju att det ofta blir billigare med bröllop på vintern.
Ja jag vet inte, jag säger bara att många hävdar det. T ex att det blir billigare med typ lokal och sånt för att det inte är säsong och man inte kan ta ut lika höga avgifter. Men som sagt, jag vet inte. Därav den här tråden
stina-07
Gifter ni er i vinter? 40000-45000 för 60 gäster tycker inte jag är särskilt mkt, speciellt inte om lokalen är dyr.
Tack för svar
Ja som sagt, jag hävdar inte att det är billigare på vintern, bara att många sagt det. Bland annat så har jag läst det i diverse bröllopstidningar. Men huruvida det är sant eller inte spelar egentligen ingen roll - ett vinterbröllop ska vi ha!
Såhär står det i nya numret av Allt om Bröllop om varför det är bra att gifta sig på vintern:
1. Bla bla...
2. Bla bla...
3. Folk är inte lika uppbokade och det är i många fall BILLIGARE.
Det har jag läst i typ alla bröllopstidningar, så där har ni bakgrunden till den här tråden
Som sagt, jag säger varken bu eller bä om huruvida det är billigare eller inte på vintern. Spelar egentligen inte så stor roll, för ett vinterbröllop är vad vi vill ha och då blir det så hur som helst
GretaG: Precis!
Sanasol:
Absolut inte