• Hanna76

betalar ni allt till er tärna?

Jag tycker att om tärnan själv får välja vad hons akll ha på sig m.m. (alltså kan ta en klänning hon redan har hemma) så kan hon betalar själv. Det är ju hennes val om hon köper nytt + att i så fall väljer hon säkert något hon kan ha vid andra tillfällen.

Skulle jag däremot bestämma vad hon sakll ha på sig så skulle jag självklart betala för det, kan ju inte tvinga henne att köpa något hon kanske inte vill ha.

Hur det kommer bli på vårt bröllop vet jag inte, har inte ens frågat någon om att vara tärna ännu...

• Hanna76

En av mina kompisar var tärna till en annan kompis bröllop, hon var då en av två tärnor. Bruden bestämde vad de skulle ha på sig, men de fick själva betala för kläderna. En klänning som min kompis sen inte anväde nå mer. Var inte hennes stil.

Hon tyckte det var trist att behöva betala och det var lite lätt irriterade miner ett tag.

Så tänk på att klargöra för tärnan vad som gäller! Är det tänkt att hon skall betala allt själv, så säg det när ni frågar om hon vill vara tärna, så hon kan ta med det i beräkningen!

• Hanna76

Visst är det en ära att vara tärna.

Men det kan ju bli dyrt. Möhippa, present och då kläder m.m. Framförallt om man då nte får välja kläder själv. Skulle inte vara så sugen på att lägga ut flera hundra/tusen på kläder och annat som jag kanske inte vill ha egentligen...

Njaa, det bästa är väl att klargöra med sin tilltänkta tärna vad som gäller när man frågar.

Svar på tråden betalar ni allt till er tärna?