• chess79

betalar ni allt till er tärna?

jag har läst i ngra trådar ang tärnorna, och jag undrar om ni betalar för kläder, hår skor mm.

vi kommer att betala hennes klänning, skor, hår, naglar, ja allt som hör bröllopet till. jag trodde att man "skulle"göra det. hur gör ni?

• Svar på tråden betalar ni allt till er tärna?
  • Lucia05

Nej, man behöver inte betala 'allt' för Tärnan.

• Abeth

Jag betalar ingenting för min tärnas saker. Hon får själv välja vad hon vill ha för kläder och smycken. Håret fixar hon själv.

• chess79

men jag trodde att man skulle göra det.... på henne låter det som en självklarhet att jag skall göra det....

• Tittij

Etiketten säger att tärnan själv står för kläder och annat som kan behövas då det är en är aatt vara tärna.
    Du behöver inte betala något alls, men det är vanligt att man gör det.

Jag skulle absolut betala både klänning och hår åt min tärna.

• Susss

Hej chess79!
    Jag kommer att ha min syster som tärna och hon är bara 16 år så givetvis kommer hon inte betala för något!
    Hade jag haft en vän som tärna hade jag betalt hennes klänning, hår och bukett. Naglar, skor och makeup hade hon fått betala för själv.
    En del säger att det är en ära att bli utvald till täna och att hon därför ska betala allt själv. Resonerar man så tycker jag att man inte kan ha allt för höga krav på vilken klänning hon ska ha osv. Jag är en perfektionist och vill bestämma tärnans klänning (i samråd med henne) och då betalar jag givetvis för det också.
    Man kan ju prata med sin tärna och fråga om det är OK för henne att betala lite själv, ifall budgeten är snäv..

• Gabbies

Jag ska betala klänningar till mina tärnor då jag vill att de ska vara en speciell färg på dom, jag tycker att har man krav på det så ska man betala.. Men hår och smink får de betala själva.. detta sa jag redan när jag frågade dom så dom vet vadsom gäller.. då blir det inga frågor..

•  Miss Cee

Vi betalar endast blommorna till henne, resten får hon bekosta själv.

Men så får hon också bestämma helt och hållet vad hon ska ha på sig, både färg och form.

• InaHjärtarAdam

jag betalar deras blommor, inget annat. men anledningen att jag inte gör det är för att jag själv inte ens ska till frisören o allt det där... och dom ville betala sina klänningar själva så dår får dom såklart göra det. dom väljer helt själva också.

• Clobberella

Vill man bestämma exakt vad tärnan ska ha på sig osv så bör man nog betala.

Nu ska vi förmodligen inte ha någon tärna, men OM vi beslutar oss för att tillfråga en av mina kompisar så kommer vi på sin höjd att ge ett bidrag till kläder.

Svar på tråden betalar ni allt till er tärna?