• chess79

betalar ni allt till er tärna?

jag har läst i ngra trådar ang tärnorna, och jag undrar om ni betalar för kläder, hår skor mm.

vi kommer att betala hennes klänning, skor, hår, naglar, ja allt som hör bröllopet till. jag trodde att man "skulle"göra det. hur gör ni?

• Svar på tråden betalar ni allt till er tärna?
  • Melleni (4/8-07)

Det är är ju olika och upp till var och en tycker jag. Själv kommer jag betala halva till mina två tärnor och då har jag ändå försökt få det så billigt som möjligt för att de ska känna att de har råd.

• sexydoktor

mina tärnor skall bekosta allt själv.
    de har själv kommit överense om klänningen de skall bära. 2 av 3 är överense.

jag skall göra deras naglar då jag är nagelteknolog.
    de får ha vilka skor de vill o håret bestämmer de själva.

• Johans2B

Vi betalar inte tärnans kläder, smycken, ev hår mm. Men då får hon oxå välja själv vad hon vill ha. Litar på hennes goda smak.

Vi tänker däremot betala deras övernattning (hon med sambo) på kvällen eftersom vi inte gifter oss på deras/våran hemort. Då får hon något extra, och fortfarande bestämma klänning mm själv.

• Johanna85

Vi betalade allt till min tärna. Jag skulle aldrig kommit på tanken att låta henne betala! det är ju jag som gifter mig inte hon. Vi köpte även en iPod till henne som tack för all hjälp.

• Jenny_Åland

Eftersom vi ska ha temabröllop så betalar vi åtminstone en del av tärnans kostnader. Det beror på att hon inte får välja kläder helt fritt men hon får ju ändå behålla klänningen sen ;) Alla blommor till bröllopet betalar vi, eftersom jag ska binda buketter och corsager m.m. själv, köps alla blommor vid ett och samma tillfälle. Håruppsättningskostnad får hon stå för själv. Klänningen betalar vi en del av, ev. hela beroende på vad den kostar.

• loppan81

Min tärna har egen klännin och skor. Håret ska vi göra själva med hjälp av en av hennes kompisar, jag betalar hennes smink, det är allt. Ja blommorna åxå, men dom för tärnan åt mig så det är ett mini pris..

• lindamarias

vi betalade buketten till min tärna - hon hade redan en klänning, skor etc ordnat.

• Iriz

Vi betalar allt till min tärna.

Johanna85: Jag är helt inne på din linje, jag skulle aldrig heller komma på tanken att låta min tärna betala. Och en iPod låter inte så dumt. Tack för det tipset

• Iriz

Jag har föresten varit tärna själv en gång. Då fick jag min klänning betald, resten fick jag betala själv.

• Hanna76

Jag tycker att om tärnan själv får välja vad hons akll ha på sig m.m. (alltså kan ta en klänning hon redan har hemma) så kan hon betalar själv. Det är ju hennes val om hon köper nytt + att i så fall väljer hon säkert något hon kan ha vid andra tillfällen.

Skulle jag däremot bestämma vad hon sakll ha på sig så skulle jag självklart betala för det, kan ju inte tvinga henne att köpa något hon kanske inte vill ha.

Hur det kommer bli på vårt bröllop vet jag inte, har inte ens frågat någon om att vara tärna ännu...

Svar på tråden betalar ni allt till er tärna?