• chess79

betalar ni allt till er tärna?

jag har läst i ngra trådar ang tärnorna, och jag undrar om ni betalar för kläder, hår skor mm.

vi kommer att betala hennes klänning, skor, hår, naglar, ja allt som hör bröllopet till. jag trodde att man "skulle"göra det. hur gör ni?

• Svar på tråden betalar ni allt till er tärna?
  • filipelin

Vi kommer betala en del av tärnans klänning, eftersom jag har önskemål om färg, fast det är absolut inget hon räknade med. Vi gör det för att vi vill. Men hår, smink, skor osv får hon stå för själv, för jag har inga krav på att hon ska gå till frisören.

• Tossi

Vi kommer att betala buketten. Allt annat får hon betala själv. Detta är överens kommet med henne. Vi betalar inte ngt förutom knappnålsblomman för marsalken heller.

• anne på grönkulla

Om ni ställer hårda krav på vad hon sk ah apå sig och hur hon ska se ut så tycker jag gott ni kan bekosta det eller åtminstone bidra med en slant. Om hon får bestämma själv så ska ni inte känna er tvungna, men vill ni vara generösa så kan ni såklart bidra.

• Elisabeth

Det är väl så att ju fler synpunkter på tärnans kläder, smink, hår osv desto mer betalar man. Om hon bestämmer själv har hon ju "normala" kostnader som vilken gäst som helst.

Jag har inga åsikter alls avseende min tärnas kläder men vill gärna ha någon att snacka skit med hos frissan. Eftersom hon aldrig skulle gått till frissan som vanlig gäst betalar vi självklart detta. Om hon ska ha en liten bukett står vi ju för den också.

• Sara_80

Vi betalar endast klänningen och sen ska hon få ett halsband i present dom hon kan ha till.

• mammen

Jag kommer att betala mina tärnors klänningar. Detta för att jag tog för givet att man skulle det.

Jag har inte haft några speciella krav på deras klädsel mer än att de sk amatcha varandra och passa ihop med min rosa klänning.

Naturligtvis har jag pratat med alla och frågat vad de kan tänka sig, men jag har bestämt mig för att i slutändan bestämma helt själv. Det är mitt bröllop och jag betalar, då måste jag väl få välja det jag tycker passar bäst?

Hår, skor etc får de fixa själva. Jag har inga krav på det, dom får väl komma i gympadojjor om dom tycker att det passar.

• discodivan

nä köper klänningen eftersom jag ändå kan fixa den billigast själv, allt annat får hon fixa själv

• discodivan

chess79

är klänningen du köpt på tradera till din tärna? det är mig du köpt den av

• chess79

diskodivan japp den är till min tärna! hoppas bara att den passar henne

Svar på tråden betalar ni allt till er tärna?