• Lotte

Uppsalatjejer (och killar)!

Har sett att det börjat dyka upp lite fler brudar från Uppsala här, trevligt !

Vi gifter oss 21/6 2003, midsommardagen, i Danmarks kyrka. Planeringen går väl lite sådär, vi kommer inte riktigt igång. Det vore jättekul höra vilka ni är, att bolla lite tips och ideer med er, kanske ha en träff senare i vintermörkret...

• Svar på tråden Uppsalatjejer (och killar)!
  • J&B

Hej!

Vad kul!!!

Vi ska oxå gifta oss i Danmarks Kyrka veckan efter er, 28 juni. Ska ni ha middagen i byggdegården?

• Lotte

Japp! Men vi har inte ens tittat på den än. Är det fint? Hur långt har ni kommit i planeringen?

• J&B

Lokalen är helt ok!!! Är vädret ok så kommer det att vara helt underbart att dricka champangen i trädgården. jag tror att man med få medel kan utföra underverk med den. Jag har kommit si så där i planeringen. Jag/vi har iallafall idéer om det mesta. Jag måste erkänna att min sambo ligger lågt än så länge...

• Lotte

Jag är fortfarande så osäker på hur jag vill ha det, och sambon tycker att det är eeeevigeter kvar. Borde nog åka ut och titta på lokalen någon dag, så kommer det kanske lite ideer.

Vi försöker hålla oss till en mycket begränsad budget, ska t.ex. försöka odla egna blommor i vardagsrumstaket hela vintern!

Var bor ni någonstans? Vi bor i Ekeby.

• J&B

Det går att göra fantastiska saker med lite pengar. Jag skall t.ex med mina vänninor plocka "vilda" blommor kvällen före och binda kransar som jag ska hänga på kyrkbänkarna. Ska sprida rosenblad på borden.

Synd att ni inte hann se byggdegården när det fortfarande var grönt. Om du tycker att den är ok nu i detta mörker, så kommer du att bli positivt överraskad i vår.

Vi bor i Fålhagen.

• Lotte

Det låter jättebra! Jag tänkte oxå plocka "vilda" blommor men är lite orolig att det blir utplockat till midsommar. Därför blir det lite murgröna och brudslöja på odling här i vinter.

Jag har inte ens varit inne i kyrkan...

Hur många gäster kommer ni att ha? Vi ligger på ca 100 pers, men många släktingar bor långt borta, så man vet inte hur många som kan komma i slutändan.

• J&B

Murgröna och brudslöja låter fantastiskt!!! Vi räknar oxå med 100 gäster. Vi hade tänkt att skicka ut inbjudningarna tidigt så att alla har en chans att kunna planera. Min sambo är från Strängnäs så det kommer att komma folk därifrån, sedan har jag släkt i Stockholmstrakten, så det blir folk som kommer därifrån oxå. Transporten får gästerna sköta själv. Det skulle knäcka vår redan ansträngda budget att finna nattlogi för alla. Vi räknar c:a 5% bortfall...

• Lotte

Ja, vi kommer oxå att låta gästerna fixa transport och logi själva, men tänkte ta fram lite tips åt dem. Fyrishovs stugby är ett billigt alternativ som ju funkar på sommaren.

Inbjudningarna tänkte vi skicka 1:a mars, låter det för tidigt? Med tanke på att det är midsommar vill vi vara ute i god tid, men risken finns ju att folk glömmer bort att svara när de har så lång tid på sig...

Hur ser ert tidsschema för dagen B ut? Jag är lite orolig att festen blir kort, man får väl bara hålla på till kl 1 i bygdegården? Vi kommer att ha vigseln kring 15.30 trior jag...

• J&B

Jag tror inte att man glömmer en bröllopdinbjudan så lätt. 1:a mars låter fullt rimligt i mina öron. Vi är nog inne på samma linje. Folk börjar planera sin semester runt midsommar och man vill inte att de ska behöva planera om bara för att man går o gifter sig.

Tidschemat ser ut som följande. Hos frissan mellan 09.30-12.00, sminkösen, 12.00-13.30, fotografen 14.00-15.00, vigsel kl. 16.00, middag kl. 18.30.

Man får inte spela musik efter 01.00, men man kan gått vara kvar hur länge som helst.

• Lotte

Så detaljerad är inte jag än... Har både frisör och sminkös i släkten, så de kommer att fixa allt hemma hos mig.

Jag är fortfarande osäker på om vi verkligen ska ha en professionell fotograf. Har ni bokat någon? Jag tycker det verkar bli så hemskt dyrt, och eftersom vi gifter oss på en storhelg blir det ännu dyrare...

Vad roligt det var att hitta dig här! Vi har samma kyrka och lokal, och samma månad.

Min mailadress är emmalotte@hotmail.com ifall vi skulle tappa bort varann på detta stora forum...

Svar på tråden Uppsalatjejer (och killar)!