Uppsalatjejer (och killar)!
Hej!
Vad kul!!!
Vi ska oxå gifta oss i Danmarks Kyrka veckan efter er, 28 juni. Ska ni ha middagen i byggdegården?
Hej!
Vad kul!!!
Vi ska oxå gifta oss i Danmarks Kyrka veckan efter er, 28 juni. Ska ni ha middagen i byggdegården?
Lokalen är helt ok!!! Är vädret ok så kommer det att vara helt underbart att dricka champangen i trädgården. jag tror att man med få medel kan utföra underverk med den. Jag har kommit si så där i planeringen. Jag/vi har iallafall idéer om det mesta. Jag måste erkänna att min sambo ligger lågt än så länge...
Det går att göra fantastiska saker med lite pengar. Jag skall t.ex med mina vänninor plocka "vilda" blommor kvällen före och binda kransar som jag ska hänga på kyrkbänkarna. Ska sprida rosenblad på borden.
Synd att ni inte hann se byggdegården när det fortfarande var grönt. Om du tycker att den är ok nu i detta mörker, så kommer du att bli positivt överraskad i vår.
Vi bor i Fålhagen.
Murgröna och brudslöja låter fantastiskt!!! Vi räknar oxå med 100 gäster. Vi hade tänkt att skicka ut inbjudningarna tidigt så att alla har en chans att kunna planera. Min sambo är från Strängnäs så det kommer att komma folk därifrån, sedan har jag släkt i Stockholmstrakten, så det blir folk som kommer därifrån oxå. Transporten får gästerna sköta själv. Det skulle knäcka vår redan ansträngda budget att finna nattlogi för alla. Vi räknar c:a 5% bortfall...
Jag tror inte att man glömmer en bröllopdinbjudan så lätt. 1:a mars låter fullt rimligt i mina öron. Vi är nog inne på samma linje. Folk börjar planera sin semester runt midsommar och man vill inte att de ska behöva planera om bara för att man går o gifter sig.
Tidschemat ser ut som följande. Hos frissan mellan 09.30-12.00, sminkösen, 12.00-13.30, fotografen 14.00-15.00, vigsel kl. 16.00, middag kl. 18.30.
Man får inte spela musik efter 01.00, men man kan gått vara kvar hur länge som helst.
Tack för @-adress! Jag mailar dig imorgon så kan vi prata mera. Nu ska jag umgås lite med min sambo...
Hej alla!
Ni som bor i U-a, hur har Ni gjort med Era inbjudningskort? Vi funderar på att göra egna och jag undrar om Ni har några bra tips på pappershandlare i vår "lilla" stad?
//J