ni som gift er utomlands med gäster, vad skulle ni gjort annorlunda, eller vad gjorde ni som ni inte kunnat vara utan?
Inte riktigt pa samma sätt men nästan. Jag har gift mig med en fransman här i Frankrike och vara gäster kom fran Sverige, Tyskland, Kanada, Skottland och Frankrike.
Vad jag tyckte var absolut bäst - att spendera en hel vecka med de som star en närmast! Vi var bara 31 men man hinner ända inte prata med alla pa bröllopsdagen.
Vi hade hyrt ett litet slott och stod därmed för boendet för alla. Matkostnaden delade vi däremot pa (ja utom under bröllopsmiddagen som vi stod för) resten av veckan och gästerna betalade sin resa.
Vi slopade onödigheter som gästpresenter, elaborerad dekoration (deko fanns ju men vi gjorde det enkelt och vackert), toalettkorgar och jag vet inte allt. Vi hade heller inte näbbar, tärnor, marskalkar etc. Vara vittnen var finklädda men inte färgmatchade eller sa.
Vi lade vikt vid: mat och dryck, kunna tillbringa mycket tid med gästerna, bordsplacering, festmusik, vara kläder. Ceremonin utformades helt av vigselförrättaren men vi lade till musik i början och slutet..