• KurreBurre

ni som gift er utomlands med gäster, vad skulle ni gjort annorlunda, eller vad gjorde ni som ni inte kunnat vara utan?

Vilka bra tips! Vi ska gifta oss på en liten ö i Kroatien i slutet av maj nästa år. Ska börja ordentligt med planeringen nu.
    Hur lång tid innan skickade ni ut inbjudningarna? Hade ni allt klart med transport och boende då?
    Vi tänkte försöka hjälpa till o ordna billigare transport o boende till gästerna men de får betala för det själv. brölloppsmiddan o festen kommer vi naturligtvis stå för.
    Hur vigdes ni? Vi funderar på att ha en "låtsas" vigsel av en kompis som är domare och sen gör en formell när vi kommer tillbaks till Sverige.

• KurreBurre

chili72 - Tack för tipsen!
    Pappa har precis varit nere på ön och pratat med ledningen för hotellet och restaurangen där vi ska vara. Datum e nu bestämt, 25 maj, och restaurangen e bokad. De skulle även ordna ett band som ska spela, de brukar ha band som spelar där på sommmaren.
    När pappa kommer hem till helgen ska vi planera lite mer, bla vigseln.
    Tror att vi kör lite samma variant som er, har en kompis som kanske kan "viga" oss på låtsas och sen köra en borglig vigsel hemma.

Några fler som har berättelser eller tips på att gifta sig utomlands med gäster från tex Sverige?

• KurreBurre

chili72 - Jag behöver lite tips på själva vigselcermonin och vad som ska sägas eftersom det inte blir en tradtionell kyrklig vigsel. Kommer du ihåg ungefär vad din mans pappa sa?

• KurreBurre

Jag har en liten undran till Nån här som har kvar era inbjudningar som ni skickade ut. Skulle behöva lite tips på hur och vad jag skriva ang. resa/transporter, boende m.m

Svar på tråden ni som gift er utomlands med gäster, vad skulle ni gjort annorlunda, eller vad gjorde ni som ni inte kunnat vara utan?