Mini piller, bra skydd eller ej??
Som ni sakert redan vet sa har min doktor foreslagit mig att sluta med p piller pga hogt blodtryck. Jag har atit p piller i manga ar och ar inte glad over detta. Men jag vill ju heller inte ha hogt blodtryck och inser att jag borde iallafall ga av det och se om det gor nagon skillnad. Enligt min gynekolog sa ska det inte ge hogt blodtryck. Men enligt min doktor sa ar en av biverkningarna hogt blodtryck och jag tror pa honom. Sa jag namnde detta for min gynekolog och hon skrev istallet ut Yasmin for mig att prova. Jag ska ge det en chans. Men jag har en kansla av att det inte kommer gora nagon skillnad. Sa jag ringde upp kliniken och bad henne om mini piller istallet. Da sa hon att det inte var att rekommendera for det var inte sakert nog. Ar det sa? Jag vet att man masta vara noga med att ta dom pa samma tidpunkt. Men om man gor det ar dom fortfarande inte sakra da?? Sa hon ville istallet att jag ska borja med att ta hormonsprutan var tredje manad. Nu gillar jag inte sprutor och det kanns inte speciellt sakert heller. Sa jag vet inte riktigt vad jag kommer att borja med istallet for p piller. Ar heller inte pigg pa spiraler. Sa om det ar upp till mig sa verkar ju mini piller bast. Men jag vill ju samtidigt vara fullstandigt skyddad. Vad har ni hort om mini piller och deras effekt? Sen har jag av p pillrena fatt melasma, pigment flackar i ansiktet. Ar det nagot som kan forsvinna om jag slutar med p piller??? Jag solar inte langre.